تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه هفتم فروردین

نخستین روز از دومین هفته سال جدید در حالی آغاز شد که طی روزهای اخیر هوای اغلب نقاط کشورمان چند درجه گرم شده و خبری از بارندگی های شدیدی که ترافیک بسیاری از محورهای مواصلاتی کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، نیست.

این در حالی است که امروز را به نوعی می‌توان پایان نخستین دور سفرهای نوروزی دانست چراکه برخی از مسافران ترجیح داده اند دیروز را هم به تعطیلات خود پیوند زده و امروز در مسیری کم ترافیک تر به سوی شهر و دیار خود باز گردند و از فردا بر سر کار خود حاضر شوند.

پایان سفرهای دور نخست و میانه راه سفرهای دور دوم که موجب می‌شود محورهای ارتباطی هم در مسیر رفت و هم در مسیر بازگشت از ترافیک زیادی برخوردار باشند. از این رو جا دارد که از مسافران بخواهیم بیش از پیش دقت نمایند، به ویژه آنکه قرار است در ساعات آتی هوا دیگرگون شده و بارندگی در پیش باشد.

آخرین وضعیت ترافیک

پلیس راه ناجا اعلام کرد: برابر آخرین اطلاعات دریافتی، ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج – چالوس (از آدران تا سد کرج و از پل زنگوله تا سیاه بیشه)، محور هراز (در محدوده سه راهی لاسم مسیر شمال به جنوب، کهرود جنوب به شمال ، پلور ، آب اسک و گزنک جنوب به شمال) نیمه سنگین است.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به یک طرفه شدن تردد در محور کرج چالوس گفت: با توجه به افزایش حجم ترافیک بازگشت مسافران در مسیر شمال به جنوب محور چالوس، از دقایقی پیش تردد از میدان امیرکبیر به سمت مرزن‌آباد ممنوع شد. با توجه به این ممنوعیت، تردد در این محور تا ساعت ۲ بامداد ۷ فرودین به صورت یک طرفه از مرزن‌آباد به سمت میدان امیرکبیر انجام می‌شود.

وی در ادامه در خصوص زمان یک طرفه شدن تردد در محور هراز نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر کماکان بارترافیکی جنوب به شمال در این محور در جریان است، ممنوعیت تردد در مسیر جنوب به شمال در این محور با تاخیر اعمال خواهد شد. درباره این مسیر باید افزود در محدوده‌های تونل تکاور ۲، گردنک و سه راهی لاسم، ترافیک نیمه سنگین است و این شرایط در محدوده پارک جنگلی آمل تا نارنجستان در مسیر شمال به جنوب نیز برقرار است.

رحمانی در خصوص وضعیت ترافیکی سایر محورهای مواصلاتی کشور نیز اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس گزارش‌های دریافتی، شاهد ترافیک نیمه سنگین در هر دو مسیر رفت و برگشت در محور قم تهران هستیم. همچنین ترافیک در بزرگراه قزوین رشت در محدوده منجیل و رودبار نیز نیمه سنگین گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار می باشند.

آخرین وضعیت آب و هوا

بر اساس اطلاعیه ای که سازمان هواشناسی کشور منتشر کرده، از امروز سامانه بارشی فعالی از ‌غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر به تدریج نیمه غربی و استانهای واقع در جنوب البرز را در بر خواهد گرفت که سبب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف خواهد شد. این سامانه تا اواسط هفته آینده در نیمه غربی، دامنه های البرز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود.

بر این اساس وضع مناطق ذکر شده در سه روز آینده به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

شنبه ۹۵/۰۱/۰۷: رگبار و رعد و برق ، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در کرمانشاه، کردستان، ایلام ،لرستان ، زنجان و بخشهای شمالی استانهای قزوین، البرز و تهران.

یکشنبه ۹۵/۰۱/۰۸: رگبار و رعد و برق ، وزش باد در خوزستان ،کرمانشاه، کردستان، ایلام ،لرستان و بارش باران و برف در زنجان ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، قزوین، البرز و تهران.

دوشنبه ۹۵/۰۱/۰۹: بارش برف و باران و وزش باد و کاهش دما در اردبیل،زنجان، چهارمحال و بختیاری ،خراسان شمالی و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در لرستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان ، همدان و مرکزی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد در خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس ، غرب اصفهان و بتدریج گیلان، مازندران و گلستان.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا