اخبار صنعت، معدن و تجارت

معرفی استان‌های پربارش و کم‌بارش

فردای اقتصاد: وضعیت بارندگی‌ها در استان‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹اسفند ماه نشان از آن دارد که ۱۱ استان با رشد بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بودند و ۲۰ استان هم کاهش بارش داشتند، اما استان ایلام با ۷۳ درصد رشد نسبت به پارسال بیشترین میزان رشد بارش را داشته است؛ روند بارش‌ها در کشور بیانگر نامتوازن بودن بارش‌ها است.

استان‌های پر بارش کدامند؟

تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر آن است که استان ایلام از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه با دریافت ۳۱۱.۱ میلیمتر در مقایسه با ۱۸۰.۴ میلیمتر بارش پارسال از رشد ۷۳ درصدی بارش برخوردار شده که بالاترین میزان رشد در بین استان‌های کشور است.

بعد از ایلام، استان بوشهر هم از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹اسفندماه ۲۹۸میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با ۱۸۱.۹ میلیمتر پارسال با رشد ۶۴ درصدی مقام دوم پربارش‌ترین استان کشور را دارد. استان یزد نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۸۰.۹ میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با ۵۱.۳ میلیمتر بارش در مدت مشابه پارسال با رشد ۵۸درصدی بارش روبه‌رو شده است.

استان‌های اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، سمنان، کرمانشاه و لرستان دیگر استان‌هایی هستند که دارای رشد بارش تا ۱۹ اسفندماه بودند.

استان‌های کم بارش کدامند؟

استان هرمزگان از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا ۱۹ اسفندماه ۸۹ میلیمتر بارش دریافت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۰۱.۳ میلیمتر بارش داشته با کاهش ۵۶درصدی همراه شده که مقام نخست کم بارش‌ترین استان‌ها را به خود اختصاص داده است. استان کرمان هم از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۷۴.۱ میلیمتر بارش دریافت کرده که در مقایسه با ۱۱۸.۹میلیمتر مدت مشابه پارسال بارش‌های آن با کاهش ۳۸درصدی همراه شده است.

همچنین استان گلستان از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۱۷۶.۴میلیمتر بارش داشته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۷۶.۲میلیمتر بارش داشته با کاهش ۳۶ درصدی روبه‌رو شده است. استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۴۱.۹میلیمتر دریافت کرده که در مقایسه با ۶۳.۷میلیمتر مدت مشابه پارسال بارش‌های آن با کاهش ۳۴درصدی همراه شده است.

منبع خبر : فردای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا