نفت،گازو پتروپالایش

بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کرمانی همیار گاز شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، منوچهر فلاح در این باره گفت: با استقبال مدیران، معلمان و شهروندان کرمانی، طرح همیار گاز در ۶ شهرستان استان کرمان اجرا شد و دانش‌آموزان در آموزشی چهره به چهره، با کاربردی‌ترین اصول ایمنی و مصرف بهینه انرژی آشنا شدند که در پی آن شمار همیاران گاز استان کرمان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید.

وی با تأکید بر اهمیت والای آموزش و نهادینه کردن الگوی مصرف بهینه انرژی افزود: مهم‌ترین اهداف این طرح فرهنگ‌سازی و آموزش مفاهیم و قواعد مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف در بین خـانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان، مدیران و مربیان آموزشی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه این طرح با حضور ۲۹ کارشناس در مدارس استان و توزیع بسته‌های فرهنگی در مدت چهار ماه اجرا شده است، ادامه داد: همسو با کاهش حوادث گاز، دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را درباره مصرف صحیح و بهینه انرژی دریافت می‌کنند تا با انتقال این اطلاعات به خانواده‌ها و دوستان خود، کارشناسان شرکت گاز را در نهادینه کردن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و کاهش حوادث ناشی از استفاده نابجا از گاز و وسایل گازسوز فراهم کنند.

فلاح از طراحی و توزیع بیش از ۳۰ هزار دفتر با محتوای اهمیت و جایگاه گاز طبیعی و نحوه مصرف ایمن و بهینه آن بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: توزیع کتابچه استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی، لوازم تحریر و اعطای کارت همیار گاز همسو با ترغیب دانش‌آموزان به انتشار مطالب آموخته‌شده با معرفی آنان به‌عنوان همیاران گاز از دیگر اقدام‌ها به‌منظور حضور پرشور و مثمر ثمر دانش‌آموزان در این برنامه فرهنگی بوده است.

وی تصریح کرد: برپایی مداوم این دوره‌های آموزشی در سطح مدارس و آموزشگاه‌های کشور بی‌شک سبب فرهنگ‌سازی در زمینه ایمنی شده و کاهش حوادث ناشی از  گاز طبیعی و بهینه‌سازی مصرف سوخت را در پی خواهد داشت. امیدواریم در ادامه هم بتوانیم گام‌های مؤثری برای ترویج این فرهنگ مهم برای رشد، سلامت و شکوفایی هرچه بیشتر جامعه و میهن اسلامی ایران برداریم.


منبع خبر : شانا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا