تکنولوژی

تغییر ساعات کاری ساتنا و پایا در روز‌های پایانی سال

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمدرضا مانی‌یکتا از بازبینی ساعات کاری سامانه‌های «ساتنا» و «پایا» در روز‌های پایانی سال خبر داد و افزود: سامانه‌های ساتنا و پایا سامانه‌های تسویه بین بانکی هستند که کاربرد اصلی آن‌ها برای نقل و انتقالات و مبادلات مالی وجوهی است که مردم در یک بانک دارند و می‌خواهند به بانک دیگر منتقل کنند.

وی تصریح کرد: در سامانه پایا حداکثر مبلغی که قابلیت انتقال دارند؛ ۵۰ میلیون تومان به ازای هر دستور پرداخت است. مردم با استفاده از سامانه ساتنا می‌توانند از مبلغ ۵۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان به صورت غیرحضوری منتقل کنند.

به گفته مانی‌یکتا برای انتقال وجه از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان باید به شعبه مراجعه شود که نیاز به مستندات و مدارک خاصی ندارد، اما بیش از مبلغ ۲۰۰میلیون تومان؛ هم باید به صورت حضوری باشد و هم مدارک و مستندات مربوطه ارائه شود.

مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اظهار کرد: معمولا تقاضای انتقال وجوه بین بانکی در ایام پایانی سال بسیار افزایش پیدا می‌کند؛ هم تقاضایی که مردم برای مبادلات تجاری ایام پایانی سال دارند و هم تقاضای بخشی از دستگاه‌های دولتی برای اینکه وجوهات پرداختی به کارکنان دولت را تسهیل و عملیات تراز پرداختی خود را کامل کنند.

وی ادامه داد: برهمین اساس هر ساله با همکاری اداره معاملات ریالی بانک مرکزی و دستگاه‌های دولتی از جمله خزانه‌داری کل؛ ساعت کاری سامانه‌های «پایا» و «ساتنا» را بازبینی می‌کنیم.

مانی‌یکتا گفت: برای امسال نیز در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه سامانه پایا مطابق روال عادی طی چهار چرخه کامل فعالیت دارد. ساعت کاری سامانه ساتنا نیز برای پذیرش دستور پرداخت‌های بین مشتریان تا ساعت ۲۰ تمدید خواهد شد.

مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تاکید کرد: در روز ۲۹ اسفند که روز تعطیل رسمی است؛ سامانه ساتنا فعالیت خواهد داشت و در صورتی که تراز مالی بانک‌ها مثبت و امکان تامین نقدینگی لازم را برای مشتریان داشته باشند می‌توانند امکان انتقال وجه ساتنا را برای مشتریان خود فراهم کنند که تا ساعت ۱۹:۳۰ این سامانه فعال است.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا