اخبار استان ها

باغات قم شناسنامه‌دار شد – سرمایه گستران

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمجتبی سبحانی‌ثابت با بیان اینکه ایجاد فضای سبز، قدم مهمی در ایجاد هوای پاک است، اظهار کرد: وجود درختان مثمر و قرآنی که چند سالی است شهرداری بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) غرس می‌کند، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: اهدای درخت رایگان به افراد و مجتمع‌های مسکونی نیز از اقدامات خوبی در حوزه مدیریت شهری، زیباسازی و فضای سبز است که اگر شهروندان به‌خوبی از این درختان نگهداری کنند، برای سلامتی آن‌ها و رشد و توسعه فضای شهری قم بسیار مؤثر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه سرانه فضای سبز قم از ۱۳ مترمربع در سال‌های گذشته به ۲۱ مترمربع در سال‌جاری رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم این سرانه به ۲۵ مترمربع و استانداردهای جهانی برسد و نخستین شهر به لحاظ فضای سبز باشیم.

وی اضافه کرد: در گذشته در شهر قم، باغچه و باغات و درختکاری زیادی وجود داشت و فضای سبز بالایی در قم داشتیم که این روند باید ادامه یابد؛ در حال حاضر باغات شهر بسیار کم شده و شهرداری در مقطعی با تلاش خود، خشک‌کردن درختان و باغ‌ها توسط مالکان را متوقف کرد.

سبحانی‌ثابت یکی از اقدامات مهم را صدور شناسنامه برای باغات قم دانست که علاوه بر ممانعت از خشک شدن درختان، در آب‌دهی و رسیدگی به این باغات اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، گفت: شهرداری و سازمان پارک‌ها بسته حمایتی و تسهیلات خوبی را برای احیای باغات در نظر گرفته است تا این درختان مثمر از میان نروند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا