تکنولوژی

جهش ۲۱ درصدی بیت کوین

فردای اقتصاد: بیت کوین امروز تنها در طی چند ساعت رشد قابل توجهی را تجربه کرد و به محدوده ۲۴ هزار دلار وارد شد. این درحالیست که این رمزارز در روز گذشته در محدوده ۲۰ هزار دلار قرار داشت و توانست افزایشی در حدود ۲۱ درصد را تا کنون تجربه کند.

کمی از این رشد می‌تواند به دلیل نقدینگی باشد که از USDC به بیت‌کوین منتقل شده است. بیت‌کوین به‌عنوان یک پناهگاه ایمن عمل می‌کند و در برخی مواقع قیمت‌ها به داستانی جهت بررسی تبدیل می‌شوند. اما دلیل رشد قابل توجه بیت کوین در دو روز گذشته به اظهارات فدرال رزرو و بایدن برمی‌گردد. فدرال رزرو، وزارت خزانه‌داری و شرکت بیمه سپرده فدرال روز گذشته در بیانیه مشترکی از تضمین سپرده‌های بانک سیلیکون ولی خبر دادند. بر اساس این بیانیه، سپرده مشتریانی که به طور کامل تحت پوشش بیمه سپرده فدرال نیستند به آنها بازگردانده خواهد شد.

در واکنش به بیانیه اخیر، قیمت بیت کوین از ۲۲ هزار دلار فراتر رفت و استیبل کوین USDC بار دیگر، پگ یک دلاری خود را به دست آورد.

بر اساس بیانیه مشترک فدرال رزرو آمریکا، وزارت خزانه‌داری و شرکت بیمه سپرده فدرال، سپرده تمامی مشتریان تا پایان امروز به آنها بازگردانده خواهد شد. گفتنی است هیچ اقدامی در قبال ضرر سهام‌داران بانک سیلیون ولی و برخی از افرادی که اوراق بدهی این بانک را دریافت کرده‌اند انجام نخواهد شد. علاوه بر این، مدیران ارشد این بانک نیز عزل شده‌اند. همچنین اقدامات مشابهی در مورد بانک سیگنچر (Signature) که در وضعیتی شبیه به بانک سیلیکون ولی قرار داشت، انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است، این گام تضمین می‌کند سیستم بانکی آمریکا به ایفای نقش‌های حیاتی خود در حفاظت از سپرده‌ها و فراهم کردن دسترسی مالی برای خانوارها و کسب‌وکارها به شیوه‌ای که باعث رشد اقتصادی قوی و پایدار منجر شود، ادامه خواهد داد.

همچنین در سخنرانی امروز بایدن در مورد اختلالات شبکه بخش بانکی و چشم‌انداز مثبت آن، قیمت بیت کوین تا ۲۴ هزار دلار افزایش یافت.

بایدن در سخنرانی امروز تاکید کرد که سیستم بانکی امن است و سپرده‌های مردم در دسترس خواهند بود. تمام سپرده‌گذارانی که در بانک‌های مختل شده حساب داشتند، به تمام سرمایه خود دسترسی خواهند داشت. هیچ ضرری متحمل مردم و مالیات دهندگان نخواهد شد. سرمایه‌گذاران که در این بانک‌ها سرمایه گذاری کرده بودند محافظت نخواهند شد. آن‌ها با در نظر گرفتن ریسک، سرمایه گذاری کرده بودند و مسئولیت آن را هم به عهده دارند. قانون‌گذاری‌های بخش بانکی را سخت‌گیرانه‌تر خواهیم کرد. آمریکایی‌ها مطمئن باشند تمام دارایی‌های آن‌ها امن خواهد بود و ما در این نقطه توقف نخواهیم کرد، هرکاری لازم باشد برای بهبود شرایط انجام خواهیم داد.

منبع خبر : فردای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا