اقتصاد کلان

کوتاهی برخی وزارتخانه‌ها در صدور مجوزهاى الکترونیکى/ از ‌وزرا‌ اخذ توضیح شد‌

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، سازمان بازرسی کل کشور در دوران جدید ریاست این سازمان بیش از گذشته عزم خود را برای حمایت از تولیدکنندگان جزم کرده است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسات مختلف با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از آن‌ها خواسته که کوتاهی، سوءجریان و مانع تراشی دستگاه‌های اجرایی در این حوزه را به دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی این سازمان اعلام کنند تا با ورود به موقع نسبت به رفع آن اقدام شود.

بر این اساس در جریان سفر رئیس سازمان بازرسى کل کشور و هیأت همراه به استان البرز، مصطفی علی اصغرپور معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور با حضور در منطقه ویژه اقتصادی استان البرز (کرج) پای درددل فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نشست.

در جریان این نشست برخی از فعالان اقتصادی با تقدیر از سازمان بازرسى به دلیل توجه به موضوع تولید و حمایت از سرمایه‌گذارى درخواست‌ها و مشکلات خود را با معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور در میان گذاشته و خواستار توجه بیشتر این سازمان به مقوله تولید شدند.

برخی از فعالان اقتصادى حاضر در نشست با اشاره به قوانین متعدد موجود در کشور، بخشنامه‌های فراوان، چالش‌های پیش‌روی واردات مواد اولیه کالا‌های سلامت محور (بهداشتی)، روند طولانی صدور مجوزها، را پاشنه آشیل تولید دانسته و خواستار ورود سازمان بازرسی کل کشور به این موضوعات شدند.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالان اقتصادی و اشتغالزایی آن‌ها برای جوانان این کشور گفت: بخش عمده‌ای از مشکلاتی که مطرح شد از بی‌دردی برخی دستگاه‌ها و مدیران نسبت به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران‌است؛ اگر مدیر و یا کارکنان درد شما را درک می‌کردند به طور حتم مشکلات بسیار کمتر بود.

وی قول مساعد داد دغدغه‌های آن‌ها را در مورد تعدد بخشنامه‌ها پیگیری کند.

علی اصغرپور با اشاره به اینکه رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی است؛ بیان کرد: سازمان بازرسی دنبال رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است، اما ضروت دارد که شماهم این مسائل را مستمر دنبال کنید.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال مچ‌گیری نیست؛ ادامه داد: در سال جاری قرارگاه حمایت از شرکت‌هاى دانش بنیان در این سازمان تشکیل شده است.

وى تاکید کرد: سازمان بازرسى کل کشور براى آرامش تولیدکنندگان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و کنار فعالان اقتصادى است.

اصغرپور در رابطه با دغدغه‌های مطرح شده پیرامون تاخیر در صدور مجوزهاى الکترونیکى تاکید کرد: صدور این مجوز‌ها از موارد مورد تاکید رئیس سازمان بازرسی است که بر این اساس از تمام وزرایى که در دادن مجوز‌های الکترونیک کوتاهى، اهمال یا تاخیرى داشته‌اند اخذ توضیح شده و اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد البته با این اقدام برخى از امضاهاى طلایى حذف و صدور مجوز سرعت گرفته است.

وى همچنین از فعالان اقتصادى حاضر در جلسه خواست مشکلات مطرح شده را براى پیگیرى کتبى به این سازمان اعلام کنند.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور با انتقاد از برخى از انتصابات بیان کرد: متاسفانه در برخى انتصابات کارآمدى و تخصص مورد توجه قرار نگرفته که این امر نیز از سوى سازمان بازرسى پیگیرى مى شود.

اصغرپور با تاکید بر اینکه در سازمان بازرسی هیچگونه سفارشی پذیرفته نمی‌شود؛ تاکید کرد: در این سازمان فقط اجرای مُرِّ قانون در دستور کار است.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور همچنین از فرودگاه بین المللى پیام کرج بازدید کرد و قول مساعد داد که مشکلات مطرح شده را در چارچوب قانون و وظایف سازمان دنبال خواهد کرد.

در جریان این بازدید، مدیران این فرودگاه مسائل و مشکلات خود را با معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور مطرح کردند.

در این راستا مدیران این فرودگاه از سازمان بازرسى خواستند که با حمایت هاى خود براى رونق فرودگاه پیام گام بردارند چرا که در حال حاضر به دلیل عدم استقبال پروازهاى مسافربرى مغفول مانده در حالى که از ظرفیت هاى بسیارى برخوردار است.

اصغرپور در جریان این بازدید با بیان اینکه سازمان بازرسى در این دوره روحیه پیشگیرى از وقوع جرم، همراهى و همکارى را بیش از گذشته در دستور کار دارد، گفت: در حال حاضر دفتر حمایت از سرمایه گذارى و تولید ملى در سازمان بازرسى فعال است که این امر نشاندهنده عزم جزم سازمان براى حمایت از تولیدکنندگان است.

وى در رابطه با مشکلات مطرح شده از سوى مسئولان تاکید کرد: این آمادگى در سازمان بازرسى وجود دارد که از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت کرده و در چارچوب قانون مشکلات و مسائل را مرتفع کند.

اصغرپور از مسئولان منطقه ویژه اقتصادى و فرودگاه بین المللى پیام خواست که پیگیر مسائل و مشکلات مطرح شده بوده و از سازمان بازرسى موضوعات را دنبال کنند.

وى با بیان اینکه سازمان بازرسى کل کشور نسبت به حق و حقوق بیت المال به شدت حساس است پیرامون چالش هاى مطرح شده در رابطه با فرودگاه پیام تاکید کرد: تا جایى که امکان تحقق داشته باشد موضوعات پیگیرى خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی‌کل کشور افزود: در این دوره با توجه به تاکیدات رییس سازمان، تمامى اعضای مجموعه آستین‌ها را بالا زدند و به دنبال ارایه راهکارهاى اساسى براى سرعت بخشى به فعالیت‌ها هستند.

صدور دستورات ویژه برای تسریع در رفع کمبود‌های بیمارستان فردیس

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور که به همراه رئیس سازمان به استان البرز سفر کرده از بیمارستان شهید سلیمانی فردیس بازدید کرد.

ایروان مسعودی اصل سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، فرماندار و مسئولین شهرستان فردیس از بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی شهرستان فردیس بازدید کرد و در جریان مشکلات این مجموعه درمانی که بهمن امسال به صورت نیمه کاره و آزمایشی افتتاح شد، قرار گرفت.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان در نشستی با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و مسئولین شهرستان فردیس گفت: استان البرز به دلیل همسایگی با پایتخت در بسیاری از زمینه‌ها کم برخوردار است و این موضوع در حوزه سلامت بیشتر است.

 مسعودی تصریح کرد: با توجه به جمعیت بیش از هفتصد هزار نفری فردیس، مردم این شهرستان به این مجموعه درمانی نیاز کامل دارند و وزارت بهداشت باید اهتمام بیشتری در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی پس از اطلاع مشکلات این بیمارستان طی تماس تلفنی با معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مشکلات بیمارستان فردیس را پیگیری کرد.

بر اساس این گزارش مقرر شد طی نشستی که در روز‌های آینده معاون توسعه وزارت بهداشت با حضور مدیرکل منابع انسانی و مدیر کل منابع فیزیکی وزارت بهداشت و نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار می‌کند کمبود‌های بیمارستان فردیس به صورت ویژه بررسی شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مجموعه درمانی به صورت کامل قابل بهره برداری شود.

همچنین مسعودی اصل در خصوص مشکل عدم استقرار اداره آموزش و پرورش در شهرستان فردیس طی تماس با معاون توسعه و مدیریت وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز این مشکل را پیگیری کرد و مقرر شد پس از تامین ساختمان بوسیله فرمانداری نیروی انسانی مورد نیاز شهرستان از سوی وزارت تامین و در شهرستان فردیس مستقر شود.

تاکید ویژه بر بررسی تامین مالی پروژه آزادراه شمالی کرج

محمدمهدی بلندیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور، در جریان سفر دکتر خدائیان به استان البرز، از کارگاه احداث آزادراه شمالی کرج بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت تکمیل آن قرار گرفت.

گفتنی است، معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در نشستی با دست اندرکاران این پروژه، یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور را بخشی نگری دانست و گفت: متاسفانه این معضل به عنوان آفتی در سطح کشور است تا جایی که همین امر سبب شده پروژه‌هایی که نیازمند توجه ویژه دولت و حاکمیت بوده، با چالش مواجه شده است.

وی اعلام کرد: پروژه موصوف بلحاظ ترافیکی، امنیتی، اجتماعی و از منظر رضایت‌مندی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌بایست با اتخاذ تدابیر حکیمانه ریاست محترم جمهور در سال آتی به اتمام برسد تا جلوی زیان روزانه بالغ ۹۰ میلیارد تومان گرفته شود.

بلندیان با بیان اینکه تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام کشور قابل ملاحظه است، تاکید کرد: نظارت بر اجرای قوانین و حسن جریان امور دو وظیفه اصلی سازمان بازرسی کل کشور است و بدون شک اگر ترک فعل‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها صورت گیرد، با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد رئیس سازمان بازرسی همواره تاکید بر حل مشکلات مردم و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: ایشان از بدو ورود به سازمان بازرسی بر رفع مشکلات دولت و تعامل با دستگاه‌های اجرایی به منظور افزایش رضایت‌مندی مردم از طریق برگزاری جلسات تخصصی با مدیران و مسئولان تاکید داشتند.

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور خطاب به شهردار کرج گفت: با همکاری بازرس‌کل جدید استان البرز موضوع تامین مالی این پروژه را بررسی کرده و گزارش آن را به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کنید.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم به عنوان عالی‌ترین نهاد نظارتی کشور انعکاس مشکلات و چرایی عدم تکمیل این پروژه برای روسای محترم سه قوه داشته باشیم و میزان اهمیت آزادراه شمالی کرج را تبیین کنیم.

بلندیان بر ضرورت رضایتمندی مردم تاکید کرد و گفت: امروزه معضل ترافیک در کلان شهرها و آزادراه‌های منتهی به تهران به یکی از دغدغه‌های جدی مردم تبدیل شده است و باید با تعیین تکلیف چنین پروژه‌هایی، رضایت مردم را جلب کنیم.

گفتنی است در این بازدید مهرورز بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان، فرماندار ویژه کرج، شهردار کرج، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده اداره کل راه و شهرسازی و سربازرس امور شهرداری‌های استان البرز حضور داشتند.

مشکلات گلخانه‌ها در زمینه تسهیل صادرات و تأمین آب و برق بررسی شد

احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی از شهرک گلخانه‌ای چوپان آباد بازدید کرد.در این بازدید مشکلات گلخانه‌ها در زمینه تسهیل صادرات و تأمین آب و برق مورد بررسی قرار گرفت و دستورات معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی به منظور پیگیری و رسیدگی به مشکلات دستورات لازم را صادر کرد

معاون امور تولیدی سازمان بازرسی از شهرک صنعتی اشتهارد بازدید کرد/ بررسی مشکلات حقوقی و قضایی این شهرک و گفت‌وگو با مدیران چند واحد تولیدی

اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر استانی دکتر خدائیان به استان البرز به بررسی وضعیت تصفیه‌خانه اشتهارد و گفت‌وگو با تعدادی از صنعتگران این شهرک صنعتی شد.

وی در بدو ورود به شهرک صنعتی اشتهارد، به استماع سخنان مدیرعامل شرکت خدماتی این شهرک مبنی بر حل مشکلات حقوقی و قضایی پرداخت که با دستور دکتر اسدیان مقرر شد موضوع مورد پیگیری سازمان بازرسی قرار گیرد.

در ادامه رئیس محیط زیست اشتهارد توضیحاتی راجع به فرایند تصفیه و خروجی تصفیه خانه ارائه کرد.بررسی تخلفات واحدهای صنعتی آلاینده از جمله موضوعات بررسی شده در این بازدید بود.معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی در ادامه بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد با مدیران و کارکنان پدیده شیمی غرب دیدار و گفت‌وگو کرد.استماع گزارش‌های مدیران کارخانه صنعت غذایی کورش نیز در دستور کار این بازدید قرار گرفت.

اسدیان در ادامه این بازدید، با مدیران چند مجموعه صنعتی و تولیدی دیگر فعال در شهرک صنعتی اشتهارد دیدار گفت وگو کرد. بررسی مشکلات زیر ساختی اعم از تأمین آب و برق مورد نیاز شهرک از اهم موضوعات مطروحه در این نشست بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز نیز در این نشست به تشریح تفاهم‌نامه‌ها، وظایف واحد‌های صنعتی و روال و رویه تأمین موارد درخواستی پرداخت.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا