تيتر يكعناوین اخبار

نشست مشترک فعالان اقتصادی-تجاری ایران و پاکستان با حضور سران دو کشور برگزار شد

در این نشست خرم دستگیر خان وزیر بازرگانی پاکستان ضمن خوش آمد گویی به رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر کشورش و همه حاضران ایرانی و پاکستانی شرکت کننده در این نشست گفت: حضور سران ایران و پاکستان در این نشست مهم تجاری-اقتصادی فرصتی ویژه برای تعمیق روابط دو کشور محسوب می شود.
خرم دستگیر خان اظهار امیدواری کرد که لغو تحریم ها و باز شدن دروازه های اقتصادی ایران به روی کشورهای مختلف بار دیگر باعث ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی دو همسایه شود.
وی با بیان اینکه دو کشور برای رسیدن به حجم تجارت پنج میلیارد دلاری هدف گذاری کرده اند اظهار داشت: امضای سند همکاری برنامه های تجاری راهبردی پنج ساله میان ایران و پاکستان که روز گذشته در حضور سران دو کشور امضا شد بتواند در آینده ای نزدیک موجب جهش در مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه باشد.
روز گذشته (جمعه) و همزمان با نخستین روز از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، شش سند همکاری در زمینه های مختلف میان دو کشور امضا شد.
حسن روحانی عصر دیروز به وقت محلی (ششم فروردین ماه ۱۳۹۵) در راس یک هیات عالی رتبه اقتصای-سیاسی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام آباد، از سوی شخص ‘محمد نواز شریف’ نخست وزیر کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.
وی پس از آن با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با ‘محمد نواز شریف’ دیدار و درخصوص مهم ترین موضوعات دوجانبه به ویژه در حوزه همکاری های اقتصادی، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.
در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت و گوهای دو جانبه و رایزنی های منطقه ای با عالی ترین مقامات کشور میزبان انجام می شود، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت، حمید چیت چیان وزیر نیرو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی و محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران، روحانی را همراهی می کنند.
همچنین محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در ترکیب هیات عالی همراه رئیس جمهوری در سفر به پاکستان حضور دارند.
همچنین همزمان با سفر روحانی، هیاتی متشکل از حدود ۶۰ نفر از تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی با هدف مطالعه زمینه های تجارت و همکاری های اقتصادی با پاکستان، به این کشور سفر کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا