اخبار استان ها

ساختار فعلی مرکز شورای پژوهشی اصلاح شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علی رضایی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فلسفه تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا اظهار کرد: فلسفه این مرکز که به «شورای پژوهشی» تغییر یافته است، تقویت فعالیت‌های علمی و مطالعاتی شورا و شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل این نهاد علمی و پژوهشی تلاش برای تقویت چهره علمی و مطالعاتی پارلمان شهری بود، افزود: با هدف مذکور، این نهاد در دوره چهارم تشکیل شد و پارلمان شهری همدان در این حوزه پیشگام و پیشتاز در مقایسه با سایر شهرها بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: در زمان تشکیل این نهاد، اعضا درباره استقلال عمل و استفاده از چهره‌های شاخص علمی و نخبگان در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری خارج از جریان‌های سیاسی شهر تأکید داشتند و بر این اساس اعضای شورای پژوهش و شوراهای فرعی متناسب با موضوعات تشکیل شد.

وی با اشاره اینکه تشکیل شورای پژوهشی بین شهروندان به‌ویژه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بین دستگاه‌ها بازتاب بسیار خوبی داشته است، افزود: معتقدم در حال حاضر استقلال عمل شورای پژوهشی و هویت علمی این شورا تضعیف و روال کار از قاعده قبلی خارج شده است.

رضایی با بیان اینکه شورای پژوهشی تحت سلطه کمیسیون‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: اعتبار علمی این مرکز خدشه‌دار شده است، به‌طوری که شهرداری سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تمام مطالعات درباره موضوعات مختلف را بدون نظر و مصوبه شورای پژوهشی انجام داده است که خلاف قانون و مصوبه شورا است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری حق‌الزحمه اساتید شورای پژوهشی و کارگروه‌های علمی را هنوز پرداخت نکرده است که بعضی از این موارد مربوط به دوره پنجم است.

وی با اشاره به رایزنی‌ها با شهردار و معاون مالی شهردار به‌منظور پرداخت حق‌الزحمه اساتید این شورا و کارگروه‌های علمی خاطرنشان کرد: این موضوع مهم تاکنون عملیاتی نشده است و ارسال نکردن طرح‌های مطالعاتی، دهن‌کجی به شورای پژوهشی است.

رضایی اضافه کرد: لازم است ساختار فعلی مرکز شورای پژوهشی اصلاح و استقلال و هویت علمی این مرکز تقویت شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا