اقتصادی

پرونده زلزله خوی در نیمه نخست ۱۴۰۲ بسته می‌شود

به گزارش سرمایه گستران به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، مجید جودی درباره روند بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی با تاکید بر اینکه برنامه بنیاد مسکن اتمام بازسازی‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۲ است، اظهار کرد: کار بازسازی در خوی با اعتبارات مناسبی که دولت مصوب کرده، آغاز شده و در حال پرداخت به مردم و زلزله‌زدگان است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبارات شامل کمک بلاعوض و کمک‌های اسکان موقت است، افزود: کار تعمیرات ۱۷ هزار و ۹۳۶ واحد از واحدهای خسارت‌دیده زلزله خوی با کمک‌های بلاعوض هفت تا ۲۰ میلیون تومانی و پرداخت وام تعمیرات ۳۰ میلیون تومانی آغاز شده که از این تعداد واحد، تعمیرات یک‌هزار و ۶۰۴ واحد به اتمام رسیده است.

اتمام آواربرداری ۱۶۰۴ واحد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه وام احداث مسکن برای هر واحد روستایی ۲۵۰ میلیون تومان و برای هر واحد شهری ۳۰۰ میلیون تومان تعیین و مصوب شده است، گفت: در زلزله خوی دو هزار و ۱۵۰ واحد در شهرها و روستاها تخریب شده که کار آواربرداری یک‌هزار و ۶۰۰ واحد به اتمام رسیده است و مابقی نیز در طی روزهای آتی تمام خواهد شد.

استقرار ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات بنیاد مسکن در منطقه خوی

جودی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات در منطقه مستقر است و هرجایی نیاز به آواربرداری باشد، عملیات انجام خواهد شد. تلاش می‌کنیم تا قبل از اتمام سال عملیات آواربرداری واحدهای زلزله‌زده خوی به اتمام برسد.

آغاز بازسازی ۵۶۸ واحد مسکونی

وی درباره روند بازسازی واحدهای تخریبی نیز توضیح داد: درخصوص واحدهای تخریب شده نیز تاکنون پی‌کنی ۵۶۸ واحد، آرماتوربندی و فونداسیون ۱۴۸ واحد و نصب اسکلت ۲۶ واحد به اتمام رسیده است.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بازسازی با محوریت و همکاری مردم در زمان‌بندی مقرر به اتمام خواهد رسید، توضیح داد: بنیاد مسکن تا پایان بازسازی در کنار مردم است و تاکنون میزان استقبال مردم مناسب ارزیابی می‌شود.

جودی با تاکید بر اینکه پرونده احداث و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده از زلزله خوی بسته و واحدها به مردم تحویل خواهد شد از ساخت و تعمیر بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در آن منطقه توسط بنیاد و با همکاری مردم خبر داد.

تعدادی از واحدهای تکمیل شده فروردین بهره‌برداری می‌شود

وی همچنین از بهره‌برداری تعدادی از واحدهای بازسازی شده در پایان فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: در نیمه اول سال جاری و قبل از شروع فصل سرما هیچ واحد باقی‌مانده از زلزله خوی باقی نخواهد ماند.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا