اخبار استان ها

شوراهای اسلامی بر مبنای پیشرفت اقتصادی شکل گرفته است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بهمن میری امروز _ سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند _ در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری و بانک قرض الحسنه رسالت استان، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه افتتاح حساب توسط شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان چهارمحال و بختیاری نزد بانک قرض الحسنه رسالت و ارائه خدمات بانکی از جمله اعطای تسهیلات قرض الحسنه به افراد معرفی شده از طرف شورای اسلامی استان بر اساس مفاد تفاهم‌نامه و ضوابط و مقررات بانک صورت می‌گیرد و اعتبار این تفاهم نامه یک سال شمسی از تاریخ امضای آن است.

وی افزود: با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات در تصمیم‌های صحن جلسات شورا، اظهار کرد: شوراهای اسلامی بر مبنای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیازهای هر منطقه شکل گرفت و مصوبات آنان در محدوده مناطق خود اجرا می‌شود، لذا باید کاربردی و اجرایی و بر مبنای رعایت دقیق قانون و مقررات تصویب شود.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شوراهای اسلامی نباید سلیقه‌ای عمل کنند، بلکه باید به رشد شهر کمک کنند و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار فراهم شود، همچنین از ساخت‌وسازهای بدون اساس جلوگیری شود و گذر فرهنگی در شهر شکل گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه اینترنت جز لاینفک از زندگی شهروندان محسوب می‌شود و بخش مهمی از زندگی و فعالیت‌های شهروندان برای تحصیل، کار، فعالیت‌ها نیاز به اینترنت دارد و نداشتن دسترسی لازم به آن می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای مردم شود، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تأمین نشدن بستر اینترنت با دشواری‌های بسیاری مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به امور مربوط به شغل خود بپردازند.

میری با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری شوراهای اسلامی در حوزه‌های عمرانی زیاد است، گفت: تقاضا می‌شود معاون عمرانی استاندار در جلسات ماهانه یا فصلی، شوراهای اسلامی را نیز در نظر بگیرد و جلساتی را با آن‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی باید مقتدر باشند و شورای شهرداری نباشند، تاکید کرد: با توجه به اینکه زمین جهت سالن کاراته شهر دستنا مهیا شده است، انتظار می‌رود پلاک‌بندی زمین سالن مذکور در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: احداث جاده، اجرای خطوط شبکه برق و گاز، احداث مدرسه و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، رفع مشکل آب آشامیدنی و اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم روستاهای دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار است.

به گزارش سرمایه گستران، در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری و بانک قرض الحسنه رسالت استان منعقد شد.

این نشست با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی استان و مدیر بانک قرض‌الحسنه رسالت استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا