اقتصادی

گزارش‌های دیوان محاسبات باید مبنای تصمیم‌گیری اقتصادی باشد

به گزارش سرمایه گستران، سید احمدرضا دستغیب ضمن تاکید بر اثرگذاری و لزوم ارائه به موقع و گزارش تفریغ بودجه، با اشاره به پیشرفت‌های گزارش دهی طی سال‌های اخیر در دیوان محاسبات، اظهار کرد: گزارش‌های دیوان را باید آسیب شناسی کرد و به این سوال پاسخ داد که چرا برخی از این گزارش‌ها قابلیت بهره برداری از سوی تصمیم سازان و نهادهای تصمیم گیر را نداشته است.

وی ضمن تاکید بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود روند گزارش دهی، افزود: بهترین اقدام در شرایط فعلی این است که همزمان با پیشبرد وظایف قانونی محوله، به ویژه موضوع تفریغ بودجه سنواتی، به مرور زمان، اصلاحاتی را در مسیر بهبود هرچه بهتر روند گزارش دهی و اثربخشی فعالیت‌های دیوان محاسبات انجام دهیم.

رئیس کل دیوان محاسبات ادامه داد: یکی از اقدامات اصلاحی در این رابطه، ابلاغ حکم مدیریت پروژه جامع گزارش‌گری مالی و تفریغ بودجه بود تا در این چارچوب، روند تدریجی اصلاحات ساختاری ذیل کارویژه‌هایی همچون توجیه فنی نیروی انسانی و کارشناسان، ارتقای کیفیت گزارش دهی و افزایش اثربخشی حسابرسی‌ها صورت گیرد.

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در سه بخش اصلی «تفریغ ماده واحده‌ها»، «تفریغ احکام قانون بودجه» و «گزارش‌های تحلیلی-موضوعی» طبقه بندی شده که سال آینده تقدیم مجلس می‌شود.

جلسه هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور به منظور بررسی پیشنهادهای مربوط به فرآیند تهیه، تصویب و ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور سید احمدرضا دستغیب رئیس کل، دادستان و معاونان و مستشاران این نهاد نظارتی برگزار شد.

منبع: ایرنا

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا