مسکن و عمران

طرح‌های وزارت راه با محوریت کریدور ساحلی جنوب در دستور کار است – خبرگزاری مهر |

به گزارش پایگاه خبری سرمایه اگستران، مهرداد بذرپاش پیش ازظهر شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی هرمزگان در بندرلنگه بیان داشت: کریدور ساحلی جنوب حدود یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که از چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان عبور می‌کند که هرمزگان بیشترین طول این مسیر را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: امروز ۲۵ کیلومتر از کریدور ساحل جنوبی کشور در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هفته گذشته نیز ۲۵ کیلومتر این مسیر در بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین هفته آینده ۵۰ کیلومتر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تا پایان سال‌جاری یکصد کیلومتر از این مسیر افتتاح خواهد شد.

بذرپاش اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم عملیات اجرایی احداث کریدور ساحل جنوبی کشور تکمیل می‌شود که سهم بسزایی در ترانزیت کالا و افزایش زیرساخت‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی در خصوص تکمیل زنجیره بزرگراهی کشور نیز بیان کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی احداث ۳۶ کیلومتر از مسیر بندرعباس به لار آغاز شد که به استان فارس منتهی می‌شود. این مسیر هم سهم قابل توجهی در ترانزیت و حمل و نقل دارد و یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که سوخت به مرکز کشور منتقل می‌شود، از این مسیر می‌گذرد.

وی گفت: هم اکنون ظرفیت‌های بزرگراهی، اجازه انتقال چنین حجمی از تردد را نمی‌دهد و احداث این مسیر کمک مؤثری برای ترانزیت سوخت و انتقال آن برای مصارف داخلی است.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا