اخبار استان ها

سهم ۷۰ درصدی عمران از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اراک

علی چگینی در گفتگویی اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد از بودجه در سهم جاری به بخش زیست‌محیطی، خدمات شهری و پسماند اختصاص داده شده است و با افزایش سهم زیست‌محیطی از بودجه، اهمیت ویژه ای به این مسائل داده‌ایم.

وی افزود: بودجه مورد نیاز برای حوزه‌های ایمنی و بحران نیز اختصاص داده شده است که میزان آن از یک درصد در سال جاری به حدود چهار درصد در بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است و در سال جدید مأموریت‌های کاری در این حوزه‌ها به‌صورت ویژه دنبال خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه حدود ۲۸ درصد از بودجه سال آینده را سهم جاری و ۷۲ درصد آن را سهم عمرانی تشکیل داده است، گفت: آمار و ارقام مالی نشان دهنده این است که مدیریت شهری با پویایی بیشتری رو به حرکت است، چراکه با کاهش هزینه‌ها خدمات‌رسانی و بازدهی فعالیت‌ها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تا کنون هیچ دوره از مدیریت شهری نتوانسته بود بدون کاهش رفاهیات و دستمزدهای کارکنان درصد سهم عمرانی از بودجه را به بیش از ۷۰ درصد برساند و این مسئله در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

چگینی ادامه داد: از سهم عمرانی بودجه سال آینده، ۲۲ درصد به حوزه شهرسازی، ۱۶ درصد حمل‌ونقل و ترافیک، ۳۸ درصد فرهنگی اجتماعی و حدود ۱.۵ درصد نیز به پرداخت بدهی‌های ناشی از احکام قضائی اختصاص یافته است.

وی افزود: امیدواریم در صورت استقبال مردم از دریافت سند مالکیت در اراضی ملی اقدامات خوبی را در زمینه محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر انجام دهیم، البته برای کاهش آلودگی هوا در این شهر نیز مطالعاتی در نظر گرفته شده است که به آن خواهیم پرداخت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا