اخبار استان ها

مسیر روستاهای کیار خط‌کشی شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بهمن میری امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در نشست بررسی مشکلات اینترنت و مخابرات روستاهای شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوط به سرویس‌های اینترنتی و مخابراتی از جمله ارگان‌هایی هستند که مردم مطالبات فراوانی از آن دارند اما امکاناتشان اندک است.

وی با اشاره به تأمین خطوط تلفن ثابت ساکنان بعضی از مناطق استان چهارمحال‌وبختیاری از جمله روستای دزک و شهرستان کیار افزود: تکمیل ۳۰ واحد مسکن مهر در روستای دزک از جمله مشکلات مهم و مورد بررسی است و رفع مشکل اینترنت در روستاهای سرتشنیز و موسی‌آباد همچنین نبود آنتن‌دهی موبایل و اینترنت در روستای سلم شهرستان کیار با توجه به اینکه تپه‌های باستانی وسط این روستا قرار دارد و ۷۰ خانوار این روستا را با مشکل مواجه کرده، بسیار ضروری است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: بهره‌برداری فیبرنوری در ناغان واقع در دهستان مشایخ، دریافت‌نشدن تلفن ثابت در شهر دستنا به‌دلیل نبودن پورت خالی و دریافت هزینه کابل از مردم و نبود آنتن‌دهی موبایل و اینترنت در روستاهای زوردگان، حاجی‌آباد، قلعه ممکا و جعفرآباد شهرستان کیار نیز از مشکلات دیگر این شهرستان است.

وی با بیان اینکه اینترنت بخش مهمی از زندگی و فعالیت‌های روزانه شهروندان را تشکیل می‌دهد، گفت: نبود دسترسی به اینترنت می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شود و آن‌ها را با مشکلاتی در امور مربوط به شغل و زندگی روزمره مواجه کند.

میری خاطرنشان کرد: اداره راهداری استان چهارمحال‌وبختیاری به جاده خراجی_دزک که به دستگرد، امامزاده و بخش فرخ‌شهر ختم می‌شود، هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد و حتی در فصل سرما، شن‌ریزی و نمک‌پاشی ساده در آن انجام نمی‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اهمیت خط‌کشی راه‌های روستایی این شهرستان تاکید کرد: مشکلات روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و خط‌کشی مسیر روستاهای کیار از جمله مطالبات مردم این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری، سالانه تعداد کمی مسافر وارد استان چهارمحال‌وبختیاری می‌شود، اظهار کرد: در موضوع حفاری نیز قدمت بعضی آثار باستانی سال‌ها مورد توجه نبوده و آسیب‌های فراوانی متوجه آن‌ها است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا