اخبار استان ها

ایجاد زیرساخت‌ برای جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های گردشگری شهر

فرامرز مهاجرانی در گفتگویی، اظهار کرد: فراخوان دو پروژه مهم سرمایه‌گذاری در شهر اراک را برگزار کرده‌ایم تا پس از طی روند اداری و قانونی، عملیات اجرایی در سال جدید آغاز شود.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها طرح ۱۴۵ واحدی شهر صنعتی اراک با زیربنایی بالغ بر ۳۱ هزار مترمربع است که بخش‌های تجاری و مسکونی را شامل می‌شود که اگر مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده برای شهرداری به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: فود استریت انتهای خیابان هپکو نیز دیگر پروژه‌ای است که همزمان فراخوان آن برگزار شده است و در صورتی که سرمایه‌گذار از مشارکت در این طرح استقبال کند، در سال جدید عملیات اجرایی آن آغاز و ۲۷ غرفه غذا، یک رستوران حرفه‌ای، مجموعه بازی برای کودکان به عنوان یک فضای گردشگری در این محل احداث خواهد شد.

مهاجرانی تصریح کرد: سال آینده فاز دوم پروژه احیای بافت فرسوده شهید فردین‌پور را آغاز خواهیم کرد، بازطراحی پروژه بام اراک نیز انجام شده است و برای تحویل اراضی آن مذاکراتی با اداره کل راه و شهرسازی داشته‌ایم و امیدواریم در سال جدید بتوانیم احداث آن را آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: به منظور احداث پروژه پارک شهید باهنر نیز با چند سرمایه‌گذار در حال مذاکره هستیم و از آنجا که حجم سرمایه‌گذاری سنگین است هنوز به توافق جدی در این زمینه نرسیده‌ایم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: احداث بازارچه‌ها و مجتمع مسکونی و تجاری میدان جنت از دیگر برنامه‌هایی است که در سال جدید پیگیری خواهیم کرد و شرایط و زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه گذار را آماده می‌کنیم که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا