اخبار استان ها

شهرداران در مدیریت شهری خراسان رضوی قدرت تصمیم‌گیری ندارند

به گزارش سرمایه گستران، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در همایش گرامیداشت روز شهردار که در تالار اجتماعات شهدای مدافع سلامت برگزار شد، اظهار کرد: شهرداران استان ما بعد از خدا امیدشان به اعضای شورای شهر است، البته ما شورایی‌ها هم چک سفید امضا به شهرداران نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم ببینند عملکرد شهرداری مثبت است، نگاه مردم به مجموعه دولت مثبت خواهد بود اما اگر ضعیف عمل کنیم نگاه مردم به دولت خوب نخواهد بود، افزود: نکته‌ای در استان ما شکل گرفته که شهرداران در مجموعه مدیریت شهری در استان قدرت تصمیم‌گیری ندارند؛ خواهش دارم فکری برای این موضوع در سراسر کشور اندیشیده شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این درست نیست شهرداری منصوب شود اما مجموعه نظارتی در استان هر روز آن مدیر را بازخواست کند. قطعاً مدیران شهری اهل تخلف نیستند و اگر تخلف هم شد باید برخورد شود اما نباید قدرت تصمیم‌گیری را از آن‌ها گرفت. اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده کسی جرأت پذیرفتن قدرت در شهرها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان همیاری شهرداری‌های استان طی یکی، دو سال اخیر تحول عظیم و بزرگی را در مجموعه شهرداری‌های استان شکل داده است، تصریح کرد: بعضی از این مجموعه‌ها عملیات عمرانی نداشتند اما امروز با مدیریت استاندار و مدیرعامل سازمان همیاری به شهرداری‌ها کمک می‌کنند و بازوی توانمند شهرداری‌های استان هستند، بنابراین حمایت از این سازمان واجب است.

منبع: ایسنا

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا