اقتصاد کلان

دولت و مجلس برای بهبود معیشت مردم تلاش می کنند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف صبح جمعه در حاشیه بازدید از یک طرح صنعتی در زرند در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به وضعیت اقتصاد و تورم برنامه ریزی ها و تلاش در راستای مهار تورم و بهبود وضعیت اقتصادی متمرکز شده است.

وی گفت: دولت و مجلس در کنار هم تلاش می‌کنند وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد و قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فولادی در استان کرمان گفت: معادن گسترده و صنایع در بخش فولاد در استان کرمان قابل توجه هستند و باید از این ظرفیت‌ها برای تولید ثروت و توسعه و رفع محرومیت زدایی استفاده شود.

رئیس مجلس بیان کرد: تنها در مجموعه فولاد زرند زمینه تولید ۳۰ میلیون تن فولاد مهیا و زنجیره فولاد تکمیل شده است.

وی گفت: استان کرمان ظرفیت‌های زیاد معدنی دارد که باید برای توسعه معادن و جلوگیری از خام فروشی و ایجاد زنجیره‌های صنعتی تلاش شود.

وی گفت: در زمینه مکان یابی و استقرار مجموعه‌های فولادی باید در برنامه پنج ساله هفتم و سیاست‌های دراز مدت تجدید نظر صورت گیرد ضمن اینکه باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم تا زمینه اقتصاد غیر نفتی مهیا شود.

وی در خصوص مشکلات کارگران مجموعه فولاد نیز گفت: حقوق‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته با این وجود مشکلات اقتصادی این قشر زیاد است و با توجه به تورم شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه هستیم که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی به کار گرفته ایم.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا