اخبار صنعت، معدن و تجارت

فراری روما اسپایدر با موتور V8 راهی خیابان شد/ عکس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،نسل سیسیلی‌های ۸ سیلندر کم کم در حال محو شدن است و متاسفانه تا سال ۲۰۳۰، تمام این پیشرانه‌ها به صفحات تاریخ می‌پیوندند. اما تا قبل از آن زمان، اجازه دهید تا به تماشای الهه زیبایی جدید فراری بنشینم و ظرافت آن را ستایش کنیم.

مشخصات فنی فراری روما اسپایدر

اگر ساده به قضیه نگاه کنیم، فراری روما اسپایدر در اصل یک نسخه کوپه و کانورتیبل از فراری روما به حساب می‌آید که میزبان سقف سافت تاپ است و قرار است تا جای فراری پورتوفینو M را تصاحب کند. در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور ۸ سیلندر خورجینی تویین توربو شارژر با حجم ۳.۸ لیتر قرار دارد که می‌تواند ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دو کلاچه، فقط به چرخ‌های عقبی روانه کند.

خودرو کانورتیبل فراری Roma Spider

خودرو کانورتیبل فراری Roma Spider

این گیربکس یکی از شاهکارهای ایتالیایی‌ها به حساب می‌آید که در زیر شاسی فراری SF90 هم قرار داشت و سرعت تعویض دنده را به زیر ۱۰ میلی ثانیه می‌رساند؛ اما در کمال تعجب، دنده عقب ندارد! راننده فراری روما برای اینکه از دنده عقب استفاده کند، باید از یک موتور الکتریکی کمک بگیرد. این ضعف در گیربکس فراری روما اسپایدر اصلاح شده و اکنون شاهد یک جعبه دنده DCT 8+1 هستیم.

خودرو کانورتیبل فراری Roma Spider

به لطف موتور V8 و گیربکس DCT، شتاب ۰ تا ۱۰۰ فراری روما Spider به زیر ۴٫۳ ثانیه رسیده و حالا که سقف آن هم حذف شده، تقریبا ۴۵ کیلوگرم وزن کرده است. همچنین در زیر کاپوت، یک پمپ روغن اسپرت نصب شده که در زمان استارت سرد، سرعت آماده شدن خودرو برای درگ را کاهش می‌دهد.

خودرو اسپرت فراری روما اسپایدر

خودرو اسپرت فراری روما اسپایدر

خودرو اسپرت فراری روما اسپایدر

فراری روما اسپایدر به جز حذف سقف، یک اسپویلر اکتیو سه حالته را هم دریافت کرده تا حداکثر درگ ممکن را داشته باشد. تا صحبت از سقف شد، بد نیست اشاره کنیم که سقف کانورتیبل فراری روما اسپایدر از ۵ لایه پارچه تشکیل شده است و برای باز شدن، به ۱۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین در زمان حرکت (با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت) هم می‌توانید سقف آن را باز کنید.

اتاق و داشبورد فراری Roma Spider

خودرو اسپرت فراری روما اسپایدر

کابین و داشبورد فراری روما اسپایدر نسبت به روما استاندارد، آن چنان فرقی نکرده و باز هم همان فرمان D کات با کلاستر بزرگ را داریم که تمام اطلاعات را به پیش چشمان راننده می‌آورد. اگر خلاصه بگوییم، فرمان فراری روما اسپایدر واقعا دسته کمی از فرمان‌ خودروهای فرمول یک ندارد! اکثر کلیدهای این قسمت، لمسی هستند و برای روشن کردن خود خودرو، ابتدا باید ترمز را تا انتها فشار دهید سپس قسمت پایین غربیلک فرمان را تاچ کنید.

خودرو اسپرت فراری روما اسپایدر

دکمه قرمز روی فرمان هم برای انتخاب حالت‌های رانندگی است. روی کنسول، یک نمایشگر مولتی مدیا لمسی با فرمت ایستاده را داریم و سمت راست آن هم یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی قرار دارد که مخصوص سرنشین جلویی است.

خودرو کانورتیبل فراری Roma Spider

یکی از جذابیت‌های فراری روما فراری روما Spider به اهرم گیربکس آن مربوط می‌شود که قصد دارد تا شما را فریب دهد و حس و حال دستی بودن را القا کند. این سه دکمه هرچند که حالت اهرمی شکلی را دارند اما دقیقا مثل کلیدهای معمولی عمل می‌کنند و فقط کمی به جلو و عقب می‌روند. کلید سمت چپی، مخصوص انتخاب حالت دنده عقب است و کلید وسطی، گیربکس را در حالت اتوماتیک یا تیپ ترونیک قرار می‌دهد. کلید سمت راستی هم مخصوص انتخاب حالت لانچ کنترل و تست درگ است.

قیمت فراری روما اسپایدر

خودرو اسپرت فراری روما اسپایدر

در حال حاضر هیچ عددی برای قیمت فراری روما اسپایدر اعلام نشده است اما با توجه به رقیبان، حدس می‌زنیم که قیمت این خودرو اسپرت از ۲۵۰ هزار دلار هم فراتر رود.

۲۲۷۲۲۷

منبع خبر خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا