اقتصادی

مرکز کنترل پروازهای نوروزی افتتاح شد

به گزارش سرمایه گستران، امروز _شنبه بیست‌وهفتم اسفندماه_ با حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، نخستین جلسه مرکز کنترل پروازهای نوروزی در محل سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

فعالیت این مرکز در طول تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و درصورتی‌که در کاهش تأخیرهای پروازی مؤثر باشد برای دوره‌های اوج سفر در ماه‌های آینده سال نیز از قابلیت این مرکز استفاده خواهد شد.

«جعفر یازرلو» سخنگوی سازمان هواپیمایی در حاشیه برگزاری این جلسه اظهار کرد: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال‌شدن هواپیمای یک شرکت هواپیمایی به‌صورت آنی تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: مانیتورینگ همه فرودگاه‌ها به‌ویژه فرودگاه‌های پرتردد، هم‌پوشانی مشکلات شرکت‌ها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تأخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار می‌رود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: نمایندگان تام‌الاختیار شرکت‌ها در مرکز کنترل پروازها با هدف هم‌پوشانی و کاهش تاخیرها، در صورت نقص فنی پروازها خدمات جایگزین به یکدیگر ارائه می‌کنند تا پروازها با میانگین تأخیر کمتری انجام شود.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا