اقتصادی

اتمام آواربرداری ۱۸۰۰ واحد مسکونی تخریبی در خوی

به گزارش سرمایه گستران، جعفر برزگر اظهار کرد: عملیات آواربرداری واحدهای تخریب شده با استقرار ۱۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان استان به اتمام رسید و طی چند روز آینده در حال لکه گیری این عملیات در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به تأمین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان، اسکلت‌های فلزی، آجر و بلوک‌های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری، کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی آغاز شده و تاکنون در ۱۲۷ واحد مسکونی عملیات بتن ریزی فونداسیون به اتمام رسیده است.

برزگر تصریح کرد: با نصب ۴۹ اسکلت فلزی، عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغاز شده و دیوارچینی شش واحد مسکونی و اجرای سقف سه واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همچنین ابلاغ دستورکارهای تعمیرات در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۹۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است. ابلاغ دستورکارهای تعمیری در سطح روستاها و شهر فیرورق به اتمام رسیده است.

وی گفت: واریز بلاعوض های تعمیری به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله زده آغاز شده و از مجموع ۲۲ هزار و ۸۹۷ واحد مسکونی که دستورکارهای تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ شده تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات ۶۵۰۰ واحد مسکونی به حساب مالکان انجام یافته است.

برزگر افزود: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین و به واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

منبع: ایسنا

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا