اقتصاد کلان

ادعای طالبان؛تورم افغانستان را نصف کردیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان می‌گوید در یک سال گذشته نرخ تورم از ۱۸.۳ درصد به ۹.۱ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: طالبان در حالی در کاهش نرخ تورم موفق بوده که افغانستان با چالش‌های زیادی از جمله محدودیت‌های بانکی و مشکل در صادرات مواجه بوده است.

بر اساس گفته‌های نظری، نرخ تورم در افغانستان در مقایسه با کشورهای همسایه و منطقه بسیار پایین است و این یک نقطه‌ درخشان برای طالبان است.

.ی همچنین به افزایش صادرات اشاره کرد و گفت که در یک سال گذشته افغانستان افزایش بی‌سابقه در صادرات داشته و بانک جهانی نیز شکست رکورد بی‌سابقه را تایید کرده است.

به گفته‌ نظری، افغانستان در امسال ۱.۹ میلیارد دلار صادرات داشته است که بیشتر اقلام صادراتی آن به هند و پاکستان صادر شده است.

نظری در قسمت دیگر سخنان خود گفت: طالبان در بُعد جمع آوری مالیات نیز موفق بوده و شفافیت و نظارت را جایگزین فساد کرده است.

وی افزود که تعرفه‌ها در گمرکات نیز به صورت شفاف جمع آوری شده و عواید زیادی را به خزانه دولت واریز کرده است.

معاون وزارت اقتصاد طالبان در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت که «درآمدزایی»، «افزایش صادرات»، «جمع آوری موفقانه مالیات» و «کنترل نرخ تورم» از جمله عمده‌ترین دستاوردهای اقتصادی طالبان است و این موارد برای مردم افغانستان امیدبخش بوده است.

:

۴۶۲۲۰

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا