حوادث پلیسشهر و جامعه

راه ۱۰۰ روستای کرمان بسته است

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،ابوالقاسم سیف الهی بیان کرد: سیل نسبت به روز گذشته در استان کرمان فروکش کرده اما در شهرستان های فهرج و ریگان (شرق استان) سرریز سد نساء بم موجب جاری شدن سیلاب در تعدادی از روستاها شده که اقدامات لازم برای انحراف آب در دست انجام است.

وی اظهار کرد: سیلاب در مرکز شهرستان بردسیر نیز به دلیل شکسته شدن دیوار رودخانه و بند خاکی وارد شهر شده است.
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: آب ناشی از شکسته شدن دیوار رودخانه و سد خاکی در بردسیر وارد ۷۰۰ منزل مسکونی این شهر شده و به این منازل آسیب وارد کرده است.
وی با بیان اینکه سیلاب در بخش عشایری استان کرمان نیز خسارات زیادی به عشایر وارد کرده است تصریح کرد: علاوه بر خسارت وارد شده به علوفه دام در این استان بیش از سه هزار و ۵۰۰ راس دام در کرمان تاکنون تلف شدند.
سیف الهی افزود: سیل در جیرفت و جنوب استان کرمان نیز برق تعداد زیادی از روستاها را قطع کرد که برق برخی از آنها اکنون وصل شده است.
وی گفت: سیلاب به تاسیسات آبرسانی و موتورخانه برخی روستاهای جنوب استان کرمان نیز خسارت وارد کرده که به محض فروکش کردن سیلاب، آب این مناطق تامین می شود.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود مدارس شهرستان های بردسیر، فهرج و ریگان در مقطع ابتدایی فردا (دوشنبه) به دلیل وجود گل و لای و آب زیاد در معابر تعطیل خواهد بود.
نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان نیز صبح امروز به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار در کرمان تشکیل و تصمیمات لازم برای ادامه امداد رسانی به سیل زدگان و جبران خسارت ها اتخاذ شد.
بارش کم سابقه باران از روز یکشنبه هفته گذشته در استان کرمان آغاز شد و تا اواخر وقت دیروز (شنبه) ادامه داشت.
استان کرمان ۲۳ شهرستان دارد و سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوبی استان بیش از سایر مناطق فعال بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا