حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۳۰۰ کشته در تصادفات نوروزی۹۵/ نصب ۱۸۰۰ دوربین در جاده های کشور

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا سردار تقی مهری روز دوشنبه  افزود: تعداد رانندگان متخلف در مقابل ۱۸ میلیون خودرو و ۱۰ هزار موتورسیکلت موجود در کشور معدود است.
وی اظهار کرد: در این راستا براساس مصوبه سال گذشته هیات دولت برخی جرائم که شامل ۱۷۱ کد تخلفاتی است ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت و تلاش بر آن است که اثر این افزایش برای رانندگان متخلف مشهود باشد.
وی گفت: بیشترین تعداد فوت شدگان تصادفات نوروزی کشور به دلیل پهناوری استان و حجم زیاد ترددها مربوط به استان فارس است اما خراسان رضوی با وجود آنکه از پرترددترین استان ها در تعطیلات نوروزی بود بیش از ۴۰ درصد کاهش تلفات و تصادفات رانندگی را داشته است.
سردار مهری با تاکید بر ارتقا شرایط موجود افزود: استفاده از فناوری های نوین، دوربین های کنترل سرعت و ارتقا ایمنی خودروها از جمله ضروریاتی است که برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

* وجود پنج هزار نقطه حادثه ساز در جاده های کشور
وی با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد اظهار کرد: بسیاری از تصادفات فوتی در این نقاط روی داده که باید در برنامه ارتقا ایمنی جاده ها همراه با ارتقا فرهنگ رانندگی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: از زمان تصویب قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال ۱۳۸۹ و اجرایی شدن آن در سال ۱۳۹۰ شاهد تحولات خوبی در این حوزه، ارتقا فرهنگ رانندگی و کاهش تلفات جاده ای بوده ایم.
سردار مهری با اشاره به حدود ۲۸ هزار کشته در سوانح رانندگی سال ۱۳۸۴ افزود: این رقم در پایان سال ۱۳۹۳ به ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر رسید که کاهش ۴۳ درصدی داشت.
وی اظهار کرد: مردم نیز نسبت به گذشته قانون مدارتر شده و رانندگی آنها مطلوب تر شده است که در نتیجه اقدامات فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی های صورت گرفته در کشور می باشد.
وی با اشاره به تاثیر خوب فعالیت همیاران پلیس ادامه داد: اقدامات آموزشی و فرهنگی که از طریق راهوران محله و دهیاران در روستاها انجام شده، اقدامات فرهنگ یاران ترافیک، بهره گیری از ظرفیت بازرسان نامحسوس و مشارکت داوطلبانه مردم در این حوزه، بخشی از تلاش های صورت گرفته برای کاهش تلفات جاده ای بوده است.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در نتیجه این اقدامات بستن کمربند ایمنی برای رانندگان تبدیل به فرهنگ شده و تغییر رفتار رانندگان و ارتقا ایمنی رانندگی مشهود است اما هنوز کار بیشتری می طلبد.
وی افزود: از آغاز رزمایش نوروزی نیز هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه های مرتبط
وجود داشته و نیروهای پلیس با آمادگی کامل در زمینه های ترافیکی و انتظامی در صحنه حضور دارند.
وی اظهار کرد: تلاش شده است با استفاده از تجهیزات و امکانات جدید دوربین های نظارت و ثبت سرعت، شرایط بهتری برای اعمال نظارت فراهم شود.
به گفته وی طی دو سال آینده یک هزار و ۸۰۰ دستگاه دوربین در جاده ها نصب می شود که امکان کنترل بهتر جاده ها را فراهم می کند.
سردار مهری گفت: ساختارها، امکانات و تجهیزات پلیس نیازمند ارتقا و متناسب با ایجاد یک هزار و ۲۰۰ شهر در کشور است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا