بازار‌های مالی ، بورس و بانک

طلا کامبک زد؛ فلز زرد به کدام سو می‌رود؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،نگارعلی_ پس از دو روز متوالی کاهش قیمت، فلز زرد امروز روند صعودی را آغاز کرد؛ این افزایش قیمت در حالی رقم خورد که سرمایه‌گذاران به دنبال شفافیت بیشتر در مورد موضع سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا بودند. هر اونس طلا در لحظه نگارش این گزارش با افزایش قیمت ۷۷ سنتی و یا ۰.۰۴ درصدی به هزار و ۹۹۴ دلار رسید.

:

کنایه یک کارشناس به رشد شاخص بورس/ شعارها را شروع نکنید؛ تورم است که بورس را مثبت کرده است

پیش‌بینی جدید یک اقتصاددان از قیمت دلار از بعد از ماه رمضان/ بازار ارز وارد فاز صعودی می‌شود یا نزولی؟

طلا و نقره روز کاری گذشته را به صورت منفی به اتمام رساندند؛ هر دو در اطراف سطوح حمایتی خود یعنی ۲۰۰۰ دلار و ۲۵ دلار معامله می شوند. طلا به زیر سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار سقوط کرد که تحت تاثیر تقویت دلار و بازدهی بالاتر خزانه داری قرار گرفت، در حالی که سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی بودند که آیا بازار شاهد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده در ماه مه خواهد بود یا خیر. قوی‌تر شدن دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه، همراه با مقداری سود از دستاوردهای اخیر، بر فلزات گرانبها فشار وارد می‌کند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طل و نقره در ادامه وز به نوسان ادامه دهند؛ طلا در ۱۹۸۲-۱۹۷۰ دلار حمایت دارد در حالی که مقاومت در ۲۰۱۲-۲۰۲۴ دلار است. نقره از حمایت ۲۴.۸۴-۲۴.۷۱ دلار برخوردار است، در حالی که مقاومت بین ۲۵.۲۸-۲۵.۴۲ دلار است.

فشار بر دارایی‌های امن پس از آن که داده‌ها نشان داد فعالیت‌های تولیدی در ایالت نیویورک برای اولین بار در پنج ماه گذشته افزایش یافته‌است، وارد شد و باعث افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست ماه مه شد. نظرات مقامات فدرال رزرو همچنین حاکی از آن است که هدف تورم ۲ درصد هنوز بسیار دور است. بانک مرکزی ایالات متحده کارهای بیشتری برای انجام دادن دارد و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در جلسه بعدی فدرال رزرو را افزایش داده است.

گفتنی‌است که تمرکز امروز بر روی داده های احساسات اقتصادی EZ و اعداد مسکن ایالات متحده خواهد بود.

۲۲۳۲۲۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا