اخبار استان ها

تهدید آلودگی از ناحیه صنایع آلاینده اطراف اصفهان وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در نطق پیش از دستور هشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ به‌رغم بعضی مشکلات اقتصادی، سالی پر خیر و برکت بود، لذا امیدواریم در سال جدید مشکلات اقتصادی برطرف شود و در تمام حوزه‌ها شاهد گشایش باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر که اولویت نخست مسئله اصفهان است، جریان پایدار آب در زاینده‌رود بوده است، افزود: برای رفع این مشکل پیگیری‌های مستمری از سوی مسئولان انجام شد، در این راستا بعضی از پروژه‌های انتقال آب آغاز شد که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همانطور که در دو ماه اخیر شاهد بارش نزولات آسمانی بودیم، آب مدت طولانی‌تری در زاینده‌رود جریان دارد، لذا امیدواریم سال آینده نیز شاهد تداوم جریان آب در این رودخانه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر، هوای پاکی را شاهد بودیم، اما نباید فراموش کنیم که تهدید آلودگی از ناحیه صنایع آلاینده مستقر در جوار شهر وجود دارد. در این راستا امیدواریم در نیمه اول سال مسئولان استانی و کشوری در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند.

نورصالحی تاکید کرد: مهمترین راه برای نجات از آلودگی هوا انتقال صنایع آلاینده و دور شدن آن‌ها از شعاع ۵۰ کیلومتری حریم شهر است تا به جای آن شهرک‌های دانش‌بنیان مستقر شوند و اشتغال و محیط کسب و کار بهتری نسبت به وضعیت موجود شکل بگیرد.

وی با تشکر از مجموعه مدیریت شهری و کسانی که در یک سال اخیر تلاش کردند تا رفاه نسبی در شهر فراهم و پروژه‌ها دنبال شود، گفت: طبیعی است به همه آنچه مد نظر مدیریت شهری بوده است، دست پیدا نکردیم و علت آن نیز شاید وجود تنش‌ها و تحولات اقتصادی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های بهتری برای سال ۱۴۰۲ در بودجه داریم که امیدواریم با تلاش مضاعف به این اهداف دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل شهری گفت: در این حوزه تلاش زیادی صورت گرفته است و شرایط نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ و سال قبل از آن بهتر شد، به‌طوری که در سال جاری ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی دو برابر شد و سال آینده نیز تعداد ناوگان افزایش خواهد یافت، اما نیاز شهر بیشتر است و باید این تلاش‌ها ادامه پیدا کند.

نورصالحی با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر ادامه داد: در باز کردن گره‌های ترافیکی علاوه بر شهرداری، راهور نیز باید تلاش کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بخش قابل توجهی از قطعه شمالی خط دو مترو در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد که پایه‌گذاری آن باید در سال ۱۴۰۲ باشد؛ همه ایستگاه‌ها در این قطعه باید سال آینده ایجاد شود و کارهای فنی آن صورت گیرد تا در سال بعد از آن مترو در خط دو آماده خدمت به مردم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امسال در حوزه شهرسازی نیز تلاش شد تا فرایند صدور پروانه ساختمانی تسهیل و غیرحضوری شود. در این راستا اقدامات خوبی انجام شد، اما کافی نیست که سال آینده باید ادامه پیدا کند تا مردم این تغییرات را به صورت ملموس احساس کنند.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی، پروژه‌ها به‌رغم گرانی، خوب پیش رفت، اما تلاش بیشتری در سال آینده لازم است. پروژه‌هایی نیز در بودجه سال آینده آمده است که باید تکمیل شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: آنچه در بودجه ۱۴۰۲ تصویب شد و به تأیید رسید و از یکم فروردین اجرا می‌شود با هدف تکمیل پروژه‌های سال قبل و ایجاد پروژه‌های جدید است که امیدواریم سال آینده همه این اقدامات به‌ویژه نکات بودجه در حوزه درآمد محقق شود تا نتیجه آن تحولات قابل مشاهده در شهر باشد.

وی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ جلسه مشترک با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی داشتیم که دستاوردهای خوبی داشت و امیدواریم همین فرایند سال آینده نیز ادامه پیدا کند و اینگونه جلسات با مسئولان استان نیز با قوت بیشتری برگزار شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا