اخبار استان ها

تخصیص اعتبار کافی برای دهیاری‌ها ضروری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بهمن میری امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به توسعه نیافتن روستاهای این استان اظهار کرد: مهمترین مشکل دهیاری‌ها اختصاص نیافتن اعتبار کافی و پرداخت نکردن کمک یارانه‌ای دولت است که منجر به کارایی نداشتن دهیاری‌ها و در نهایت تعطیلی آن‌ها و شوراهای اسلامی روستاها شده است.

وی افزود: حرکت به سمت درآمدزا کردن دهیاری‌ها باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان قرار گیرد، لذا پیشنهاد می‌شود با حرکت تجمیعی به صورت سهامی جهت فعال‌سازی کارخانه آسفالت و پسماند در روستاها گامی مؤثر جهت بهبود شرایط برداشته شود.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: شوراهای اسلامی نباید فقط به دنبال اجرای جوی و جدول در روستا باشند و باید به سمت و سوی توسعه گردشگری گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها کلید توسعه روستاها است، گفت: تأسیس و تقویت این بخش، به‌عنوان یکی از محرک‌های اساسی در آبادانی و رونق اقتصادی روستاها به‌شمار می‌رود که در تعدادی از روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری تبدیل به قصه پرغصه‌ای شده است و امروزه این تعاونی‌ها تبدیل به بنگاه اقتصادی شده‌اند که پاسخگویی ندارد و نهادی هم بر آنها نظارت نمی‌کند.

میری افزود: طرح توزیع قیر رایگان از جمله بحث‌های پردامنه در روستاها است و نکته جالبی که به وضوح طرح توزیع قیر رایگان را به چالش می‌کشد و رانت‌زا بودن این طرح را اثبات می‌کند، تخصیص نیافتن قیر رایگان به روستاها است.

وی اظهار کرد: دهیاری‌ها برای آسفالت یک کوچه باید هزینه را به بنیاد مسکن واریز کنند، اما برای انجام این اقدامات درآمدی ندارند که در این راستا حل تناقضات باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری مشکل تبدیل وضعیت و استخدامی نیروها و مسئولان مالی دهیاری‌ها و تشکیل نشدن کمیته انطباق بخشداری‌ها در موعد مقرر را از دیگر مشکلات برشمرد و خواستار رسیدگی و رفع آن‌ها شد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری نشدن از فیبر نوری در ناغان واقع در دهستان مشایخ، دریافت نکردن تلفن ثابت در شهر دستنا به علت نبود پورت خالی همچنین دریافت هزینه کابل از مردم و مشکل آنتن‌دهی موبایل و اینترنت در روستاهای زوردگان، حاجی‌آباد، قلعه ممکا و جعفرآباد شهرستان کیار از دیگر مشکلات استان است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا