اقتصادی

استقبال از سرمایه‌گذاری در نفت و گاز کشور/تصمیمات اوپک‌پلاس توازن بازار انرژی را تضمین کرد

به گزارش سرمایه گستران، وزارت نفت در بیانیه‌ای که امروز – یکشنبه، بیست‌وهشتم اسفندماه – انتشار یافت، با تأکید بر ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی و نفت اظهار کرد: ثبات بازار جهانی انرژی نیازمند غیرسیاسی کردن آن است. هرگونه دخالت در بنیادهای اقتصادی بازار انرژی از جمله دخالت‌های حقوقی و سیاسی در بازار انرژی در گذشته و آینده، یک بازی باخت – باخت برای همه بازیگران عرصه انرژی خواهد بود و کمکی به رفع فقر انرژی و تأمین امنیت انرژی جهان نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: دخالت‌های حقوقی و سیاسی با اهداف کوته‌بینانه، ثبات بازار و امنیت انرژی جهان را در معرض مخاطره قرار می‌دهد. باوجود همه نااطمینانی‌های حاکم نظیر شیوع کرونا و پیامدهای آن برای اقتصاد جهان، تصمیمات کشورهای عضو اوپک‌پلاس در سه سال گذشته، تا حد زیادی ثبات و توازن بازار انرژی به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را تضمین کرده است.

وزارت نفت افزود: کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافق بیانیه همکاری اتفاق نظر دارند که ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، مانع از انجام سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده در توسعه صنعت نفت و انرژی است که نتیجه آن، برهم‌خوردن ثبات بازار و امنیت انرژی جهان خواهد بود؛ از این رو، جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان از نظر ذخایر نفت و گاز، بر اهمیت انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت نفت تأکید داشته و در مسیر تضمین امنیت انرژی جهان، از هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در بخش نفت و گاز کشورمان، به‌ویژه از سوی کشورهای اوپک‌پلاس، استقبال می‌کنیم.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا