اخبار استان ها

مصوبات مالی و اقتصادی شورای ششم در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مدیریت شهری، مالی و اقتصادی است که وظیفه انجام مزایدات و مناقصات، تحقق منابع درآمدی بودجه و دیگر موارد را بر عهده دارد.

حوزه مالی و اقتصادی وظیفه مدیریت توسعه سرمایه‌گذاری در شهر را نیز بر عهده دارد که تمام این موارد با مصوبه شورا انجام خواهد شد؛ اصفهان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است که با توجه به اینکه ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد، می‌طلبد که این فرصت‌ها غنیمت شمرده شود.

شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم نیز مبنای بودجه‌بندی را بیشتر بر سرمایه‌گذاری قرار داد تا بتواند از این ظرفیت برای رشد و تعالی نصف‌جهان استفاده کند.

در ادامه لایحه‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در زمینه مالی و اقتصادی سال ۱۴۰۱ که در صحن علنی این شورا به تصویب رسید را می‌خوانید:

تخفیف ۹۹ درصدی برای عوارض هتل‌سازی

لایحه پیشنهاد شده در رابطه با شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری اصفهان بررسی شد و به تصویب رسید.

تعرفه ساخت هتل‌ها و مهمان‌پذیرها در اصفهان با ۹۹ درصد تخفیف در صدور پروانه ساختمانی است که در نهایت معادل یک درصد تعرفه صنعتی تصویب شد، بدان معنا که برای ساخت‌وساز تنها یک درصد تعرفه صنعتی از مهمان‌پذیرها و هتل‌ها دریافت خواهد شد.

به شهرداری اجازه داده شده است هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق اسلامی برای سرعت دادن به عملیات خط دو مترو دریافت کند و لایحه تفریغ بودجه مربوط به سال ۱۳۹۹ شهرداری و سازمان‌های وابسته، پس از استماع گزارش حساب‌رسی مطرح شد و با قید تکالیفی برای شهرداری، این لایحه نیز به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

تأمین منابع مالی پیمانکاران منطقه پنج شهرداری اصفهان بر اساس ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات و ردیف پیش‌بینی شده در بودجه، در جلسه علنی به تصویب رسید.

واگذاری پروژه مشارکتی کوالالامپور توسط منطقه یک شهرداری در این خیابان با مساحت ۵۶۵ متر برای کاربری مجموعه رستوران مورد بررسی قرار گرفت که به نتیجه رسید.

انعقاد قرارداد جدید برای انجام امور نظافت و خدماتی ساختمان‌های شهرداری به مدت دو ماه به‌عنوان لایحه، در دستور کار قرار داشت که با توضیحات کمیسیون مربوط به تصویب شورا رسید.

بررسی پیشنهاد تعیین عوارض ارزش افزوده بر تراکم‌های مسکونی و تجاری برای سال ۱۴۰۲ با اعلام نظر کمیسیون‌های اقتصادی و تلفیق در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مطرح شد و در نهایت پس از بررسی‌های مختلف، پیش از رأی‌گیری، پیشنهادی از سوی اعضا برای بازگشت لایحه به کمیسیون تلفیق مطرح شد که با رأی مثبت اعضا همراه بود.

برگزاری مناقصه برای واگذاری تجمیع خدمات نظافت ساختمان‌های شهرداری مطرح شد که با بحث‌ها و گفت‌وگوهای انجام شده، این لایحه نیز به تصویب رسید.

ساخت سوله شرکت دانش‌بنیان در بافت فرسوده رایگان است

هزینه تراکم ساخت سوله و کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تأیید معاونت علمی ریاست جمهوری با ۸۰ درصد تخفیف، معادل ۲۰ درصد تعرفه صنعتی اعمال شد و این تعرفه برای ساخت سوله در بافت تاریخی رایگان است.

لایحه پیشنهاد برگزاری مناقصه عمومی برای انجام خدمات اداری، مشاوره، فنی، تایپ و خدماتی شهرداری و سازمان‌های وابسته نیز در شورای اسلامی شهر و با توضیحاتی از جانب معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی مطرح شد که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

تعیین پیمانکارهای مربوط به تکمیل سه سالن جنبی و سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به مبلغ بیش از ۸۹ میلیارد تومان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی و مقرر شد باقی‌مانده اقدامات در این سالن‌ها انجام و شرایط با خرید و نصب تجهیزات نهایی، برای بهره‌برداری فراهم شود که با بحث‌های مفصل مورد ارزیابی قرار گرفت و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

لایحه دوفوریتی واگذاری حجمی امور خدمات نظافتی و خدماتی ساختمان‌های اداری شهرداری از طریق مناقصه محدود، در صحن علنی شورای اسلامی شهر بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

لایحه اجازه برگزاری مناقصه محدود برای واگذاری امور خدمات حفاظتی و امنیتی فیزیکی ساختمان‌های شهرداری و سازمان‌های وابسته در شورا مطرح شد که به بررسی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده، این لایحه نیز به تصویب رسید.

در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر، تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان در دستور کار قرار گرفت و پس از جمع‌بندی جلساتی که در بهمن‌ماه به‌صورت مستمر برگزار شده بود، نتیجه نهایی بررسی‌ها در قالب بودجه ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی با اضافه شدن حدود ۱,۰۳۰ میلیارد تومان با پیشنهاد اعضا، به تصویب رسید.

هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی شهرداری برای خرید مصالح

همچنین بررسی دو لایحه دو فوریتی در جلسه علنی شورا مطرح شد که یکی مربوط به جابه‌جایی منابع نقدی و خرید مصالح برای سال ۱۴۰۲ بود و دو فوریت و اصل آن رأی آورد که بر این اساس ۱۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری برای خرید مصالح هزینه شد.

فهرست بهای پیشنهادی خدماتی که در نوروز به‌ویژه در باغ فدک قرار است توسط شهرداری اصفهان ارائه شود به صحن علنی شورا آمد و این عناوین با تغییراتی نسبت به سال گذشته برای نوروز ۱۴۰۲ تصویب شد که نرخ نهایی آن پس از طی مراحل قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لایحه تأیید سه فقره وام درخواستی شهرداری در مجموع به مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان بر اساس مصوبات قبلی و ظرفیتی که در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود، به تصویب اعضای شورا رسید.

نرخ بلیت باغ پرندگان ۳۰ هزار تومان، باغ خزندگان ۲۵ هزار تومان، باغ پروانه‌ها ۱۵ هزار تومان، باغ حاره‌ای ۲۵ هزار تومان و باغ صدف‌ها ۱۵ هزار تومان در ایام عادی سال ۱۴۰۲ خواهد بود که تا ۵۰ درصد برای بازدیدهای گروهی و اقشار خاص برای این مجموعه‌ها تخفیف خواهیم داشت. بلیت ورود باغ گل‌ها برای ایام عادی سال ۲۲ هزار تومان در نظر گرفته شده و تخفیف تا ۵۰ درصد برای بازدیدهای گروهی و اقشار خاص لحاظ شده است، البته این نرخ در نوروز، متفاوت است که در ورودی مراکز مربوطه اطلاع رسانی شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا