پیشخوانحوادث پلیسعناوین اخبار

ثبت ۲۷۰ مرگ در تصادفات نوروزی/زلزله همدان مجروح نداشت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا،مجتبی خالدی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: از ابتدای طرح سلامت نوروزی (۲۶ اسفند ۹۴)، اورژانس کشور تاکنون ۱۰۰ هزار و ۹۱۳ ماموریت انجام داده که ۲۲ هزار و ۱۳۷ مورد آن مربوط به تصادفات رانندگی و ۷۸ هزار و ۷۷۶ مورد مربوط به حوادثی غیر از تصادفات رانندگی بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار اورژانس کشور در حوادث رانندگی در این مدت تاکنون ۲۷۰ نفر فوت کردند، ۲۲ هزار و ۱۳۷نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۸هزار و ۵۱۰ نفر به بیمارستان منتقل شدند.
سخنگوی اورژانس کشور گفت: آمار دقیق فوتی های حوادث رانندگی در ایام نوروز به طور قطع بیش آمار اورژانس است، زیرا بسیاری از این حوادث به خصوص در مناطق روستایی به اورژانس اطلاع داده نمی شود، و تعداد زیادی از مصدومان این حوادث نیز بعدا در بیمارستان فوت می کنند و آمار دقیق آن را سازمان پزشکی قانونی اعلام می کند.
خالدی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره جزئیات آمار فوتی های تصادفات از جمله جنسیت، علل مرگ و بیشترین زمان تصادفات و استانهایی که بیشترین تصادفات را داشتند، توضیح داد: جزئیات این آمار بعد از ۱۵ فروردین که آمار جمع بندی شد، مشخص می شود.
وی درباره حوادث غیر تصادفات رانندگی نیز گفت: در مجموع از ۲۶ اسفند اورژانس کشور ۷۷۶ مورد ماموریت غیر تصادفی داشته است که از این تعداد ۲۲ هزار و ۴۳۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۲۹۸ ایستگاه خدمات سلامت نیز راه اندازی شده است و تاکنون ۳۲ هزار و ۲۹۱ نفر به این ایستگاهها مراجعه کرده اندکه بیماران قلبی با سه هزار مراجعه و بیماران تصادفی با ۹۹۰ نفر بیشترین تعداد بودند و دو هزار و ۱۵۴ نفر از این مراجعه کنندگان نیز به مراکز درمانی منتقل و بقیه در محل درمان شدند.

**انتقال ۱۳۰ مصدوم با بالگرد به بیمارستان
وی گفت: ۲۱ پایگاه اورژانس هوایی نیز از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۸۴ ماموریت انجام دادند و ۱۳۰ مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند که ۹۵ نفر آنان مصدومان تصادفات رانندگی بودند.
خالدی درباره آخرین حوادث مهم ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت: صبح امروز در نهبندان همدان زلزله ای به بزرگی ۴٫۱ ریشتر رخ داد که تاکنون هیچ موردی از مصدوم شدن افراد یا اشکال در سیستم آبرسانی و مشکلات بهداشتی در این منطقه گزارش نشده است.
وی همچنین از تصادف خودروی ۴۰۵ با پیکان در جاده اصفهان -یاسوج در ساعت ۱۳ و ۴۳ دقیقه روز دوشنبه خبر داد که در این حادثه ۱۰ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.
خالدی اضافه کرد: در تصادف دیگری نیز که ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه دوشنبه در جاده بوکان به میاندوآب رخ داد، دو نفر فوت کردند و سه نفر به بیمارستان بوکان منتقل شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا