عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

صادرات نفت ایران به هند در ماه فوریه، ۸۶ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری  سرمایه گستران و به نقل از وزارت نفت ،داده های بخش کشتیرانی نشان می دهد در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن- اسفند گذشته)، هند در مجموع ٧١٣ هزار و ١٢۶ تن نفت از ایران وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ٨۶ درصد رشد داشت اما حدود ٣٠ درصد نسبت به ماه ژانویه (دی- بهمن) کمتر بود.
همچنین در ماه فوریه سال جاری میلادی صادرات نفت عربستان به هند ۶٠ درصد رشد سالیانه و ٢۴ درصد رشد ماهانه داشت.
مجموع صادرات نفت عربستان به هند در دومین ماه سال جاری میلادی چهار میلیون و ۴٣٠ هزار تن (معادل یک میلیون و ١٢٠ هزار بشکه در روز) بود.
صادرات نفت عراق به هند در ماه فوریه سال ٢٠١۶ میلادی نیز با ١٩٢ درصد رشد سالیانه به سه میلیون و ٢٧٠ هزار تن رسید.
مجموع واردات نفت خام هند در دوره یادشده ۲۹٫۷ درصد نسبت به سال پیش از آن و ۴.۴ درصد نسبت به ماه ژانویه بیشتر بود و به ١٧ میلیون و ۴٠ هزار بشکه رسید.
به گزارش ایرنا، ایران با تامین ۶٫۳ درصد از نفت وارداتی هند در ماه ژانویه (دی-بهمن) در جایگاه ششمین صادرکننده نفت به این کشور قرار گرفته بود.
در ماه های گذشته، با افزایش واردات نفت خام هند از منطقه خاورمیانه، سهم نفت خام ونزوئلا و نیجریه در واردات ماه ژانویه هند کاهش یافت.
در سال های تحریم، هند با خرید حدود ۲۰ درصد نفت صادراتی ایران (به طور میانگین ۲۰۰ هزار بشکه در روز) در جایگاه دومین مشتری نفت ایران قرار داشت.
پالایشگاه های هند پس از اجرای برجام، تمایل خود را برای واردات نفت از ایران اعلام کرده اند.
شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا