دسته‌بندی نشده

هزینه ۲۵۰ مییلیارد تومانی برای ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان؛ کریم زارع در تشریح فعالیت های حوزه حمایت و سلامت خانواده گفت: ۹۶ هزار و ۶۶۹ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۸۵ هزار نفر در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند. وی با اشاره به خدمات ارائه شده به این خانواده ها افزود: در سال گذشته بیش از ۷۴۳ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال در قالب مستمری ماهیانه و عیدی به حساب این خانواده ها واریز شده است. معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: این مبلغ به عنوان مستمری ماهیانه به حساب سرپرستان خانواده واریز شده و در کنار آن خدمات حمایتی دیگری همچون بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار ، آموزش بهداشت و آموزش خانواده ، اجرای طرح غربالگری و ارزیابی سلامت بانوان ایران ، طرح بینایی سنجی ، بازدید از منازل مددجویان ، چکاپ سالمندان و تهیه لوازم توانمند سازی به خانواده های تحت حمایت ارائه می شود.

وی افزود: برگزاری اردو های زیارتی ـ سیاحتی ، اجرای همایش های علمی ، فرهنگی و مذهبی ، پرداخت وام های کارگشایی ، کمک به ازدواج فرزندان و همچنین ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار ، پرداخت اجاره مسکن و استفاده از تسهیلات معافیت نظام وظیفه برای فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت از دیگر برنامه های حمایتی این کمیته است.

زارع اضافه کرد: خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در کنار دریافت خدمات حمایت خانواده از دیگر خدمات کمیته امداد در بخش های فرهنگی و آموزش ، مسکن و ساختمان ، درمان ، جهیزیه ، اشتغال و خودکفایی و حقوقی بهره مند هستند.

وی حمایت از سالمندان تحت پوشش را نیز یادآور شده و خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۹۹۹ میلیون ریال اعتبار برای اجرای برنامه های خاص آموزشی و خدماتی، ویژه ۹۶۵۲ سالمند تحت حمایت در این استان هزینه شده است.

زارع مجموع خدمات ارائه شده به خانواده های تحت حمایت در استان را ۲۵۰ مییلیارد تومان اعلام کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا