اخبار استان ها

جای خالی شهرداری در تصمیم‌گیری‌ها / شهرداری اختیار عمل ندارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علیرضا فیروز فر در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به تعلیق طرح شورای ترافیک طی روز گذشته، اظهار کرد: اگر در قوانین کشور تجدید نظر نکنیم، شاهد مشکلات این چنینی خواهیم بود.

وی افزود: اگر قرار است شهرداری مسئولیتی در شهر داشته باشد باید اختیار عمل نیز داشته باشد، نباید در جایی که تکلیف است مسئولیت را به شهرداری محول کنیم و هر جا صحبت از تصمیم‌گیری بود شاهد جای خالی شهرداری باشیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداران از قدرت لازم برای اداره شهر برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: قطعه‌ای مخصوص والدین شهدا در آرامستان در نظر گرفته شده است؛ وضعیت آرامستان در مقایسه با سال گذشته بسیار مناسب‌تر است و شاهد احداث فضاهای جدید، کف‌سازی و احداث فضاهای فرهنگی هستیم.

فیروزفر با بیان اینکه آرامستان زنجان رتبه نخست را در سطح کشور دارد، تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات تنها هدف مدیریت شهری تسهیل فرآیندها است و سامانه معراج نیز در همین راستا ایجاد شده است.

وی از افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان که شامل باغ‌راه‌های غربی و شرقی، باغ آستانه و ذوالفقاری در نیمه شعبان خبر داد و اضافه کرد: فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شانزدهم اسفندماه با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و فازهای بعدی پروژه نیز به ترتیب اولویت سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه تأمین مصالح، نیروی پیمانکار و نوسانات قیمت کارهای شهرداری را به هم ریخته است گفت: به دنبال تثبیت پروژه‌ها هستیم و به دلیل نوسان قیمت‌ها افراد نمی‌توانند در شرایط ثبات وارد معامله با شهرداری شوند.

فیروزفر با تاکید بر اینکه روند اجرایی دو پروژه گذر ملت و اشراق در دست اجرا است، ادامه داد: گذر ملت امسال و گذر اشراق سال بعد به بهره. برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای الکترونیکی کردن خدمات، گفت: سامانه شهروندسپاری، صدور پروانه به صورت الکترونیک، سامانه معراج، سامانه مهار آتش‌نشانی، سامانه شفافیت و اتاق شیشه در این راستا انجام شده است.

شهردار زنجان تکمیل ۲۵ کیلومتر فیبر نوری و سامانه رصد مطالبات شهروندان را از تعهدات شهرداری در قبال شهروندان دانست و افزود: بسیاری از حفاری‌های سطح شهر هنوز ترمیم نشده است و با وجود اینکه شهرداری در این خصوص مسئولیتی ندارد، اما آمادگی لازم برای آسفالت‌ریزی وجود دارد.

فیروزفر ادامه داد: آسفالت مورد نیاز خریداری شده است، چراکه مردم زنجان لایق این نیستند که نوروز را در گل و لای سپری کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا