پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

نمایشگاه ها می توانند به عنوان یکی از پل های ارتباطی قوی میان ایران و فرانسه عمل کنند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سیدعبدالوهاب سهل آبادی» در دیدار با« ریناد حامید» مدیر یکی از شرکت های مطرح نمایشگاهی جهان در فرانسه به سابقه دیرینه اقتصادی میان ایران و فرانسه اشاره کرد و افزود: اگرچه متأسفانه در سال های اخیر مسایل سیاسی، برخی مشکلات را ایجاد کرد اما با اتفاقات اخیر و اجرایی شدن برجام، امنیت اقتصادی و سیاسی ایران بار دیگر آشکار شد و ما امروز خوشحالیم که می توان روابط دو کشور را در لایه هایی عمیق تر ادامه داد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان  تصریح کرد: اصفهان، شهری امن، زیبا و مهم است و ما امیدواریم مرکز نمایشگاه بین المللی اصفهان در قالب پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا فضای بهتری برای این اتفاقات ایجاد گردد.

وی با تأکید بر این که باید زمینه های مشترک را بررسی و شناسایی کرد، گفت: خوشبختانه پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، پیشرفت قابل توجهی از لحاظ فیزیکی داشته است و اتاق بازرگانی نیز به عنوان یکی از سهامداران این پروژه در خصوص همکاری های آتی اعلام آمادگی می کند.

وی تصریح کرد: به جرأت می توان گفت استان اصفهان، از لحاظ ظرفیت دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان، حضور هیأت های خارجی، تنوع آب و هوایی، ظرفیت های گردشگری و تنوع صنایع دستی، مهم ترین استان کشور است و پس از اجرایی شدن برجام نیز شاهد افزایش حضور هیأت های خارجی در این شهر بوده ایم.

«ریناد حامید» مدیر یکی از شرکت های مطرح نمایشگاهی جهان در فرانسه، در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نمایشگاه ها می توانند به عنوان یکی از پل های ارتباطی قوی میان ایران و فرانسه، عمل کنند.

وی اظهار داشت: ما به شرکای تجاری خود در کشورهای هدف بسیار اهمیت می دهیم و معتقدیم اکنون که کشور ایران تحریم ها را پشت سر گذاشته است، هنگام فعالیت اقتصادی فرا رسیده است.

وی با بیان این که این نخستین سفر او به ایران است، گفت: شرکت comexposium، برگزارکننده بیش از ۱۷۰ عنوان نمایشگاه در زمینه های مختلف همچون فناوری، زیبایی، بسته بندی، صنایع غذایی، مد و فشن، صنعت ساختمانی، اوقات فراغت، جهانگردی، حمل و نقل، ایمنی و امنیت در ۲۶ کشور جهان است و این شرکت یکی از ۴ شرکت معتبر نمایشگاهی جهان به شمار می آید.

مدیر سابق انجمن جهانی نمایشگاه ها اذعان داشت: این تجارب به ما نشان داده است که یک شرکت نمایشگاهی، تنها برگزارکننده نمایشگاه نیست بلکه تفکر نمایشگاهی را حاکم می سازد و ما به دنبال همین موضوع هستیم.

زیرساخت حضور برندهای نمایشگاهی در اصفهان فراهم  می شود

«رسول محققیان» مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اظهار کرد: برند ” سیال” که یکی از برندهای مطرح نمایشگاهی جهان است، توسط این شرکت فرانسوی و در ۶ کشور جهان برگزار می شود که ایران نیز می تواند هفتمین کشور برگزارکننده این نمایشگاه باشد.

وی  گفت: این نمایشگاه یکی از معتبرترین نمایشگاه های اروپایی در زمینه مواد غذایی است و می توان بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به همت شهرداری اصفهان در اجرای پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این پروژه بتوان چنین برندهای نمایشگاهی را به اصفهان و ایران منتقل کرد چراکه شرکت نمایشگاه با دعوت از این چهره های مهم نمایشگاهی جهان، زمینه سازی لازم را انجام داده و به همین دلیل باید زیرساخت های همکاری را نیز هر چه زودتر به نتیجه مطلوب رساند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا