خودرووقطعه سازی

قائم مقام وزیرصنعت: با قاچاق قطعات خودرو برخورد می شود

به گزارش پایگاه خبری دسرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران شاتا، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر و معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود:در میان کشفیات کالاهای قاچاق در سال های گذشته متأسفانه بعضاً با قاچاق قطعات یدکی خودرو و یا مشاهده اجناس نامرغوب در بازار مواجه بوده ایم.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین اقدام برای مبارزه با این امر طی بخشنامه ای به تأمین کنندگان اصلی قطعه یدکی خودرو که دو شرکت ساپکو و سازه گستر می باشد، اعلام کرده در تهیه و تأمین قطعات مورد نیاز به اصالت کالا از بابت اینکه قاچاق نباشد و همانطور کیفیت آنها توجه بیشتری کنند.
خسروتاج گفت: در قدم دوم و همزمان در جلساتی با شرکت های مشمول ارائه خدمات پس از فروش، همچون سایپا یدک، ایساکو، گواه، دنا، گروه بهمن، رنو پارس و مزدا یدک اعلام شد که در ارائه خدمات پس از فروش در تعمیرگاه های تحت مدیریت خود دقت لازم را داشته باشند تا کالاهای قاچاق و غیر استاندارد مشاهده نشود.
وی افزود: صنعت قطعه سازی خودرو امروز با حدود تقریبی ۲۷۰ هزار نفر شاغل و ارزش تولیداتی نزدیک به ۲۱۰ هزار میلیارد ریال ( ۲۱ هزار میلیارد تومان) از جمله صنایعی است که چنانچه بخواهیم در ساخت داخلی قطعات عمق بیشتری بوجود آوریم بایستی برای سرمایه گذاری و توسعه انها تشویق ها و انگیزه های جدیدی را ایجاد کنیم.
برپایه این گزارش ،پیش از این هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو، ارزش کل فروش خودرو و لوازم یدکی در سال ۲۰۱۴ در ایران را ۲۳ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: سهم قابل توجهی از این ارزش به حوزه خودروهای سواری مربوط می شود و سهم فروش قطعات از آن در حدود پنج میلیارد دلار است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو، پیش بینی کرده است که ارزش کل فروش خودرو و لوازم یدکی در کشور تا سال ۲۰۲۵ به ۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا