عناوین اخبار

کلیات طرح برنامه ششم توسعه در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی در تشریح جلسه امروز – یکشنبه – این کمیسیون با اعلام این خبر افزود: در این جلسه طرح الحاق ۲ تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی مورد بررسی و کلیات آن به تصویب نمایندگان رسید.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین در این جلسه کلیات لایحه برنامه ششم توسعه مورد بررسی و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
وی درباره الحاق ۲ تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، تصریح کرد: در ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی آمده است که هر فردی با چاقو و یا هر وسیله دیگر تظاهر به قدرت نمایی کرده و در این حین برای مردم ایجاد مزاحمت کند، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.
نوروزی با اشاره به این که عامل ۳۵ درصد قتل های انجام شده در کشور به وسیله سلاح سرد رخ داده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در استان البرز و استان تهران در سال گذشته قتل های بسیاری با سلاح سرد اتفاق افتاده است، بنابراین در این طرح نمایندگان به دنبال آن بودند که موارد بازدارنده در ایجاد یک جرم را در ادبیات حقوق کیفری مطرح کنند؛ به این معنی که حمل سلاح به عنوان جرم مانع تلقی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا