پیشخوانعناوین اخبار

یورو ۲۰۱۶؛پیروزی حیثیتی سه شیرها با تعویض های طلایی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، تیم های فوتبال انگلیس و ولز عصر پنجشنبه در دیداری سرنوشت ساز از گروه دوم جام ملت های اروپا (یورو ۲۰۱۶) در شهر لان و به قضاوت «نیکولا ریزولی» از ایتالیا به مصاف هم رفتند و در نهایت سه شیرها به پیروزی ۲ بر یک رسیدند.
انگلیس با این پیروزی ۴ امتیازی شد و در آستانه صعود قرار گرفت و ولز هم سه امتیازی باقی ماند.
انگلیس در نخستین دیدار برابر روسیه به تساوی یک بر یک قناعت کرد و ولز در بازی آغازین خود با حساب دو بر یک از سد اسلواکی گذشته بود.
نیاز مبرم انگلیس برای کسب ۳ امتیاز و درخشش ولز در دیدار گذشته بر حساسیت های فراوان این دیدار افزوده و احتیاط را به بازی هر دو تیم تزریق کرده بود.
در دقیقه ششم بهترین فرصت گلزنی برای انگلیس به دست آمد که «رحیم استرلینگ» توپ ارسالی از سوی «آدام لالانا» را با بی دقتی به بالای دروازه ولز فرستاد.
در ادامه، شناخت زیادی که بازیکنان دو تیم از یکدیگر به موجب حضور در لیگ برتر جزیره دارند، موجب شد تا بیشتر توپ ها در میانه میدان با پاس های اشتباه همراه شود.
در دقیقه ۳۶، ضربه سر «هری کین» در آستانه گل شدن به دست مدافع ولز برخورد کرد که داور ایتالیایی در تصمیمی بحث برانگیز از اعلام پنالتی خودداری کرد.
ولزی ها که در اکثر دقایق نیمه نخست به حفاظت از دروازه خود مشغول بودند در لحظات پایانی کمی جلوتر آمدند.
در دقیقه ۴۲، ولز صاحب ضربه ایستگاهی از فاصله ۳۰ متری شد که ضربه سنگین «گرت بیل» با اشتباه «جو هارت» دروازه بان انگلیس روبرو شد تا توپ درون دروازه انگلیس جای گرفته و ستاره ولز بازهم همچون دیدار نخست از روی ضربه ایستگاهی برای تیمش گلزنی کند.
در نهایت نیمه نخست با برتری یک بر صفر ولز همراه شد تا انگلیسی ها برای پایان دادن به ناکامی های خود به نیمه دوم دل ببندند.
در آغاز نیمه دوم، «روی هاجسون» سرمربی کهنه کار انگلیس که نتیجه را از دست رفته می دید، «جیمی واردی» و «دنی استوریج» را به جای «هری کین» و «رحیم استرلینگ» که عملکرد ضعیفی داشتند به میدان فرستاد که این دو بازیکن سرنوشت بازی را تغییر دادند.
در نیمه دوم انگلیس با حملات متعدد خود به طور کامل در زمین ولز حضور داشت و در دقیقه ۵۵، ارسال دنی استوریج و اشتباه مدافعان ولز سبب شد تا جیمی واردی مهاجم تازه وارد، گل تساوی را برای سه شیرها به ثمر برساند.
برتری انگلیس در روند بازی همچنان ادامه داشت و این تیم حملات متنوعی را برای رسیدن به برتری روی دروازه حریف انجام می داد.
در دقیقه ۷۲، «مارکوس راشفورد» مهاجم ۱۹ ساله منچستریونایتد به جای «آدام لالانا» به میدان آمد تا انگلیس با سه مهاجم کار را دنبال کند.
در دقیقه ۹۲، «دانیل استوریج» پس از همکاری با «دله علی» وارد محوطه جریمه شد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا پیروزی سه شیرها را قطعی کند. با این اوصاف هر دو تعویضی های سرمربی انگلیس که در دقیقه ۴۶ به میدان آمدند، موفق به گلزنی شدند
در دیگر دیدار این گروه، عصر چهارشنبه اسلواکی با حساب ۲ بر یک از سد روسیه گذشت و سه امتیازی شد و روسیه نیز یک امتیازی باقی ماند.
**ترکیب انگلیس:
جو هارت، کایل والکر، دنی رز، گری کیهیل، کریس اسمالینگ، رحیم استرلینگ(جیمی واردی)، آدام لالانا(مارکوس راشفورد)، هری کین(دانیل استوریج)، وین رونی، اریک دیر، دله علی
سرمربی: روی هاجسون
**ترکیب ولز:
واین هنسی، کریس گانتر، نایل تیلور، بن دیویس، جیمز چستر، اشلی ویلیامس، جو آلن، رابسون کانو(جاناتان ویلیامس)، آرون رمزی، گرت بیل و جو لدلی(ادواردس).
سرمربی: کریس کولمن
پانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های اروپا از ۲۱ خردادماه به حضور ۲۴ تیم به میزبانی فرانسه آغاز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا