اخبار استان ها

در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

محمد نورصالحی در گفتگویی اظهار کرد: یکی از مباحثی که در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد، کمک‌های نقدی یا تخفیف در صدور پروانه برای مراکز فرهنگی، خیریه‌ها، مساجد و اماکنی بود که زیرساخت‌های درمانی، ورزشی و فرهنگی شهر را با همکاری شهروندان تأمین می‌کنند.

وی افزود: مدتی بود که برای وحدت رویه نیازمند دستورالعمل بودیم که در کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر تهیه شد و در کمیسیون تلفیق مورد اصلاحاتی قرار گرفت که به‌صورت اجمالی حدود ۱۲ درخواست و لایحه کمک به این مراکز بررسی شد و مصوبه کمیسیون تلفیق را دریافت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مقرر شد این دستورالعمل بر اساس نظر اعضای شورا کامل‌تر شود تا عدالت در کمک به مراکزی زیرساخت‌های شهر را با همکاری شهروندان تأمین می‌کنند، رعایت شود؛ همچنین این‌گونه کمک‌های مدیریت شهری با بارگزاری در درگاه‌های اینترنتی شورا و شهرداری به اطلاع شهروندان می‌رسد.

وی با بیان اینکه مدتی است که شورای عالی سیاست‌گذاری متشکل از برخی اعضای شورا و مدیران شهری به ریاست شهردار اصفهان درباره سیاست‌گذاری بهره‌برداری از مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای تشکیل شده است، اضافه کرد: گزارش مهمی درباره بهره‌برداری از این مرکز و مراکز مشابهی که در ایران و سایر کشورها بهره‌برداری شده است نیز در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته ارائه و بحث‌های مبسوط انجام شد.

نورصالحی با بیان اینکه زمینه بهره‌برداری باید به‌صورت ملی یا بین‌المللی باشد و اقداماتی که در این زمینه باید انجام شود، در کمیسیون تلفیق مطرح شد، تاکید کرد: در ماه‌های اخیر چند نفر از معاونان وزیر امور خارجه از مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای بازدید کردند و نامه‌ای از این وزارتخانه به دست مدیریت شهری رسیده است که به‌شرط تکمیل این مجموعه، امکان برگزاری اجلاس بین‌المللی در سال آینده وجود دارد که این موضوع نیز در این کمیسیون مطرح شد.

نحوه بهره‌برداری از مرکز همایش‌های در شورای عالی سیاست‌گذاری مطرح می‌شود

وی افزود: اصل موضوع، مطالعه درباره نحوه بهره‌برداری و سازمان و تشکیلات بهره‌بردار است که مقرر شد این موضوع به شورای عالی سیاست‌گذاری مرکز همایش‌ها ارسال شود و کامل‌تر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احداث مجموعه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: میزان باقی‌مانده مربوط به تأسیسات و زیرساخت‌هایی است که به بهره‌برداری منجر می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها حدود هزار میلیارد تومان هزینه دارد؛ امیدواریم سال ۱۴۰۲ بتوان در حدی که قابل بهره‌برداری و برگزاری کنفرانس ملی و بین‌المللی باشد، آماده شود.

وی اضافه کرد: سالن اصلی مرکز همایش‌ها تکمیل و افتتاح شده است و منظور از بهره‌برداری، تکمیل مجموعه سالن‌های اصلی و جنبی و تأسیسات روشنایی، صوت و تصویر است که این موارد تکمیل نیست و به‌نظر می‌رسد تا پایان سال ۱۴۰۲ به حد قابل بهره‌برداری خواهد رسید.

نورصالحی با بیان اینکه گزارش شش ماهه عملکرد بودجه شورا و شهرداری در کمیسیون تلفیق مورد بحث و تصویب قرار گرفت تا در جلسه علنی نیز قابل طرح باشد، تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر که با توجه به دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر تعیین بودجه بر اساس جمعیت شهرها بسته می‌شود، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حدود ۲۵ درصد کمتر از حد مجاز بودجه شورا بسته شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا