اخبار استان ها

۲ گالری شهری ویژه شهرهای خواهرخوانده در یزد ایجاد شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حامد سلطانی امروز _چهارشنبه دوم فروردین‌ماه_ در جریان بازدید از فعالیت‌های حوزه بین‌الملل شهرداری یزد، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه معرفی شهر میراث جهانی یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، معرفی این شهر و ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آن در عرصه بین‌المللی است.

وی افزود: در این راستا یکی از مهم‌ترین راهکارها و ابزارهایی که امروز در سطح جهان از آن به عنوان یک بازوی قدرتمند تبلیغی استفاده می‌کنند، بحث پیمان‌های خواهرخواندگی میان شهرهای مختلف است و درحال‌حاضر استفاده از این ابزار به عنوان یک اقدام معمول توسط کشورهای مختلف رواج پیدا کرده است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد خاطرنشان کرد: شهر یزد نیز از بالغ بر دو دهه قبل، حضور در عرصه استفاده از پیمان‌های خواهرخواندگی را آغاز کرد و «یاسبرین» مجارستان به عنوان نخستین شهر خواهرخوانده معرفی شد.

سلطانی تصریح کرد: پس از آن نیز ضمن انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با بعضی شهرهای دیگر، بررسی اضافه شدن شهرهای جدید نیز در دستور کار مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد قرار گرفت تا از این ظرفیت بهترین و بیشترین استفاده برده شود.

وی بر ضرورت آشنایی شهروندان یزدی و دیگر هموطنان‌مان با شهرهای خواهرخوانده یزد تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که تاکنون در استفاده از ظرفیت خواهرخواندگی وجود داشت، آشنا نبودن مردم با ظرفیت‌های خواهرخواندگی و شهرهایی است که تاکنون با یزد خواهرخوانده شده‌اند.

رئیس کارگروه بین‌الملل و دیپلماسی شهری کمیته مدیران ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران افزود: از این رو به مناسبت نوروز امسال، دو گالری شهری با موضوع شهرهای خواهرخوانده یزد در خیابان آیت‌الله کاشانی (ره) و خیابان فرخی یزد ایجاد شد و تصاویر و توضیحات مرتبط با این موضوع در اختیار شهروندان یزد و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا