اقتصادی

جابه‌جایی ۲.۵ میلیون مسافر با حمل و نقل عمومی جاده‌ای

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده اظهار کرد: تاکنون دو میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۶۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی عمومی ۲۹.۸ درصد، مینی‌بوسرانی ۲۲.۴ درصد و سواری کرایه ۴۷.۸ درصد بوده است.

وی افزود: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه‌جایی مسافر در حال انجام است و تاکنون ۵۷۶ هزار و ۶۳۴ مسافر با حمل و نقل ریلی، ۸۵۱ هزار و ۹۱۹ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۹۲۱ هزار و ۹۲۱ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جا به جایی کرده‌اند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های گزارش شده در سطح کشور و اینکه حدود ۲۲ استان سطح کشور به صورت پراکنده درگیر بارش‌های فصل بهار هستند، از رانندگان وسایل نقلیه تقاضا می‌شود در محورهای دارای لغزندگی، تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند و سرعت مطمئنه را مد نظر قرار دهند تا سفری ایمن داشته باشند.

وی گفت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با دو میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۲ وسیله نقلیه رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

افندی زاده خاطرنشان کرد: استان‌های خوزستان با ۳۷ درصد، اردبیل با ۳۵ درصد، بوشهر با ۲۸ درصد، ایلام و گلستان و آذربایجان غربی با ۲۴ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته‌اند و مسافر نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا