اقتصادی

وزیر کار: رشد اقتصادی کشور در سال‌ جاری ۸ درصد هدف‌گذاری شده است

به گزارش سرمایه گستران، سیدصولت مرتضوی امروز _چهارشنبه دوم فروردین ماه_ در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند از همین رو اعتقاد ما بر این است تمام بنگاه‌های اقتصادی باید در ابتدای سال سند رشد تولید خود را تدوین کنند.

وی تصریح کرد: رشد تولید باید مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان و افزایش بهره‌وری باشد چراکه ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید دانش بنیان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را نصب العین دولتمردان دانست و ادامه داد: معظم له در دیدار با اعضای هیأت برای تقویت معیشت مردم به دو موضوع مهم اشاره کردند که یکی اقتصاد مبتنی بر معادن است و دیگری اقتصاد دریاست.

وی با بیان اینکه ذخیره فولاد در معادن کشور زیاد است، تصریح کرد: برآورد ذخیره فولاد و سایر فلزات در کشور نیاز به مطالعات دقیق دارد و به دنبال آن در استان چهارمحال و بختیاری باید پهنه‌هایی برای اکتشاف تعریف شود.

مرتضوی گفت: تولیدات معدنی، فسادپذیر نیست، امکان انبار آن وجود دارد و بازار مناسبی می‌توان برای آن پیدا کرد از همین رو باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی کاهش هزینه انرژی را از دیگر الزامات رشد تولید دانست و گفت: در حوزه صنعت اگر مصرف انرژی را درست مدیریت کنیم و متناسب با نیاز باشد بخش قابل توجهی از امکانات موجود را می‌توان صادر کرد اما به دلایل مختلف از جمله کاهش بهای انرژی این موضوع کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امسال دولت رشد اقتصادی کشور را هشت درصد هدف‌گذاری کرده است و بی شک این مهم با اهتمام جدی دولتمردان محقق می‌شود.

منبع: ایرنا

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا