اخبار استان ها

شناسایی ۴۳۰ ساختمان نا ایمن در اصفهان

منصور شیشه فروش با بیان اینکه طبق قانون شهرداری‌ها مکلفند هر چند سال یکبار سازه‌های نا ایمن را شناسایی کنند، گفت: در ۳ سال گذشته کارگروهی به نام کارگروه شناسایی سازه‌های آسیب پذیر در برابر حوادث در استان تشکیل شده که مکلف است با همکاری بخش‌های اجرایی، ساختمان‌های نا ایمن را شناسایی کند.
وی افزود: این ساختمان‌ها شامل برخی بیمارستانها، مراکز تجاری، سالن‌های ورزشی، اماکن عمومی و فرهنگی و برخی ساختمان‌ها و ابنیه تاریخی و مسکونی قدیمی هست ،که اصول ایمنی رعایت نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به مالکان این ساختمان‌ها در زمینه‌های مقاوم سازی و استحکام بخشی سازه، ایمنی برق و تاسیسات، اعلام حریق، تاسیسات، ورودی و خروجی ساختمان و دیگر نقائص اخطار لازم داده شده تا در بازه زمانی مشخص، رفع خطر کنند.
شیشه فروش افزود: در این مدت تنها ۵۰ ساختمان رفع خطر شده و همچنان ۳۸۰ ساختمان هنوز رفع خطر نشده است.
وی از شناسایی ۱۰۰ ساختمان و مدرسه دولتی نیز در اصفهان خبر داد و گفت: برای ساختمان‌های نا ایمن دولتی نیز کارگروهی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل شده و اطلاعات این ساختمان‌ها برای دریافت بودجه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: برای پایش ساختمان‌های نا ایمن و آسیب پذیر، کارگروهی هم در اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شده که با هماهنگی و همکاری شهرداری برای اصلاح و بازسازی این ساختمان‌ها برای مالکان آن اخطار لازم صادر شده است.
شیشه فروش گفت: این کارگروه نیز به صورت ماهانه تشکیل جلسه داده و پیگیر اصلاح نقائص و رفع خطر برای ساختمان‌های نا ایمن است.
برخی از ساختمان‌ها در شهر‌ها قدمت بسیاری دارد و نیازمند نوسازی و بازسازی است و در تعدادی از ساختمان‌ها نیز الزامات فنی و مهندسی به درستی رعایت نمی‌شود و جزو ساختمان‌های بسیار پرخطر و ناایمن به حساب می‌آید.
بی‌توجهی مسوولان و مدیریت شهری به این مسئله باعث می‌شود که وجود این ساختمان‌ها در هر شهری موجب رقم خوردن حوادث تلخی مانند متروپل آبادان و پلاسکو شود.
در حال حاضر در شهر‌ها تعدادی از ساختمان‌ها بسیار پرخطر و تعدادی به نسبت کم‌خطرتر و تعدادی از ساختمان‌ها نیازمند تجهیزات ایمنی است.
بر اساس ارزیابی‌ها ساختمان‌های ناایمن شهر اصفهان به دو گروه پرخطر و کم‌خطر تقسیم‌بندی می‌شود که با دسته‌بندی آن‌ها می‌توان مانع تردد شهروندان و استفاده از ساختمان‌های ناایمن شد.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا