اخبار استان ها

لزوم توجه به بهره‌وری سازمانی برای تحقق شعار سال

مصطفی نباتی‌نژاد در گفتگویی، اظهار کرد: نخستین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر اصفهان در سال ۱۴۰۱ را بر مبنای هم‌اندیشی پیرامون اقتصاد دانش‌بنیان قرار دادیم که به سیاست‌ها، مصوبات و اعتباراتی در این موضوع و الزام شهرداری به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منجر شد که گزارش اقدامات را شهرداری باید اعلام کند.

وی با بیان اینکه جایزه مدیریت شهری در جشنواره فناوری در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، افزود: در راستای تحقق شعار امسال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید»، به‌نسبتی که شهرداری در اقتصاد شهری و ملی تأثیر دارد، باید مراقبت کند و علاوه بر افزایش بهره‌وری، بهای تمام‌شده خدمات خود را کاهش دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تا حد امکان باید هزینه‌ها را با رویکردهای خلاقانه جبران کنیم؛ در حوزه درآمد نیز تدوین الگوی کسب‌وکار در سازمان‌های مختلف شهرداری اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه تعارض منافع فسادزایی که وجود دارد و باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود، باید کنترل، رصد و در آن مداخله شود، گفت: شرکت‌های شهرداری که نفعی برای شهر و شهرداری ندارد، هر چه سریع‌تر باید واگذار شود.

نباتی‌نژاد گفت: شرکتی که منافع عمومی دارد و در راستای مأموریت‌های شهرداری فعال است، ممکن است فعالیت آن ادامه داشته باشد؛ در حوزه رشد تولید نیز در کنار سایر بازیگران حوزه اقتصاد، باید نگاه ترویجی و تشویقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پروانه ساختمانی، سهم قابل توجهی در اقتصاد مسکن ندارد و عوارض و درآمدهای ساختمانی زیاد نیست، لذا می‌توان با دیگر موارد مربوط به تورم مقایسه کرد، زیرا تأمین کننده بخشی از هزینه نگهداشت و توسعه شهر است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر دولت همکاری کند و عوارضی که بر عهده آن است را به شهرها پرداخت کند، شهرداری سعی می‌کند در اولویت خود بخشی از آن خارج کند.

وی با اشاره به قانون مداری دوره ششم مدیریت شهری، گفت: با حذف موضوع توافق‌ها، بخش قابل توجهی از درآمدهای ساختمانی برای شهرداری اصفهان حذف شده است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: معتقدم در نگاه سازمانی و کسب‌وکاری شهرداری مکلف هستیم بهره‌وری را ارتقا دهیم که در سال گذشته برای الزام شهرداری به ایجاد چرخه و تشکیل شورای عالی بهره‌وری مصوبه‌ای در شورای اسلامی شهر اصفهان داشتیم؛ به‌رغم گذشت چهار ماه از این مصوبه تاکنون جلسه‌ای برای آن برگزار نشده است که ضعف محسوب می‌شود و این موضوع باید جبران شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا