اخبار استان ها

مصوبات خدمات شهری شورای ششم اصفهان در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مهم‌ترین شاخص هر شهر است خدمات شهری آن است و بسیاری از گردشگران هر شهر را با آن به‌ویژه پاکیزگی شهر می‌شناسند.

معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حدود ۱۵ سازمان را در زیرمجموعه خود دارد و با توجه به اینکه نصف جهان به پاکیزگی محیط شهری زبانزد است، وظیفه این معاونت خطیرتر شده است.

شورای اسلامی شهر به‌عنوان سیاست‌گذار اصلی مدیریت شهری اصفهان، اقداماتی را برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان در نظر گرفته است که این موارد باید به‌صورت لایحه در صحن علنی این شورا مطرح و پس از رأی‌گیری مصوب شده است.

در ادامه لایحه‌های سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر اصفهان در حوزه خدمات شهری که در صحن علنی این شورا به تصویب رسید را می‌خوانید:

از لوایح مصوب مربوط به سازمان میادین تا آرامستان‌های اصفهان

لایحه تعرفه‌های ساماندهی مشاغل شهری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد که لایحه تعرفه‌های پیشنهادی خدمات مراکز مربوط به سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری، به تصویب رسید.

در رابطه با مبالغ پیشنهادی حق بهره‌برداری از غرفه‌های بازار کوثر شماره شش برای سال ۱۴۰۱، دو لایحه از سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهر شهرداری اصفهان وجود داشت که به در شورای اسلامی شهر مصوب شد.

بحث مبالغ پایه مزایده بهره‌برداری بعضی از غرفه‌های میدان مرکزی میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۱ بر اساس پیشنهاد کارشناسی، در جلسه علنی شورای ششم شهر اصفهان به تصویب رسید.

لایحه پیشنهادی در خصوص نرخ ماهیانه اجاره‌بها و خدمات مربوط به غرفه‌های محدوده میدان مرکزی میوه و تره‌بار و یک مجموعه کلینیک خودرویی در میدان میوه و تره‌بار با توجه به توافقی که بین مجموعه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و میادین میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان با اصناف مربوطه انجام شده بود، به مدت سه سال به تصویب رسید.

لایحه کسب اجازه برگزاری مزایده و فروش اقلام بازیافتی یکی از لوایح مطرح شده در جلسه علنی شورا بود که مورد بررسی قرار گرفت که ابتدا با دو فوریت شدن آن و سپس با انجام مزایده موافقت شد.

«احمد شریعتی» با رأی اعضای شورای ششم شهر اصفهان، برای عضویت در شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان انتخاب شد.

مبالغ پیشنهادی حق بهره‌برداری ماهانه از بازارهای کوثر و انجام مزایده برای سه بازار کوثر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بررسی و تمدید تعدادی از بازارها تصویب شد.

قیمت قبور آرامستان‌های اصفهان کمتر از حد قانونی افزایش یافت

فهرست پیشنهادی بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بررسی و به تصویب شورا رسید؛ نرخ جدید پیشنهادی برای محصولات و خدمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز لایحه دیگری بود که بررسی و مصوب شد.

لایحه پیشنهاد مزایده تعدادی از غرفه‌های تالارهای محوطه میدان مرکزی میوه و تره‌بار با اعلام نظر کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری بررسی شد و به تصویب اعضا رسید.

لایحه‌ای به همراه قیمت پیشنهادی قبور و خدمات سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۲ با اعلام نظر کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و کمیسیون تلفیق بررسی و مقرر شد این قیمت‌ها کمتر از حد قانونی (تورم یک‌ساله) افزایش یابد.

فهرست پیشنهادی بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در جلسه علنی بررسی شد و با توجه به فعالیت‌های کمیسیون تخصصی، مورد تصویب قرار گرفت.

با توجه به خدمات مرکز سامان‌سرای خورشید که سامان‌دهی بانوان بدون سرپناه را در شهر اصفهان دنبال می‌کند، بابت اجاره‌بهای مکان فعالیت در سال ۱۴۰۱، اهدای مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کمک تصویب و تاکید شد، موضوع اسکان برای سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری به‌ویژه معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و خدمات شهری تا پایان اسفند ۱۴۰۱ دنبال شود.

لایحه ویژه تقدیر از «محمدرضا صفدریان» مدال‌آور آسیایی و جهانی رشته یخ‌نوری مصوب شد که با توجه به سابقه مدال‌آوری در مسابقات جهانی در دوره‌های گذشته شورا از وی تقدیر شده بود، نیز شورای ششم هدیه ۱۰۰ میلیون تومانی را به دنبال مدال نقره جهانی و آسیایی ۲۰۲۳ به این ورزشکار و آتش‌نشان فداکار تصویب کرد و همچنین در جلسه علنی از وی تجلیل به عمل آمد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا