عناوین اخبار

نرخ تورم روستایی کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص کل (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در خرداد ماه امسال عدد ۲۳۵٫۱ را نشان می دهد که نسبت به ماه پیش از آن ۰٫۶ درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم نقطه به نقطه روستایی برای خرداد ماه امسال ۵٫۷ درصد اعلام شده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵٫۹) کاهش دارد.
براساس این آمار، شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۵۴٫۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۰٫۹ درصد افزایش دارد.
همچنین شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» در ماه مورد بررسی به عدد۲۵۰٫۵ رسید که نسبت به ماه گذشته ۰٫۸ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نیز نسبت به ماه مشابه پارسال ۳٫۸ درصد افزایش دارد و نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه ۷٫۹ درصد است.
شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در خرداد ماه نسبت به ماه مشابه پارسال ۴٫۸ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ماه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه پارسال، ۷٫۷ درصد است و نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه (۸٫۶) کاهش یافته است.
همچنین شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در خرداد ماه امسال به رقم ۲۲۲٫۱ رسید که ۰٫۵ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش نشان می دهد.
میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶٫۹ درصد بوده و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه پارسال این گروه ۹٫۷ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ (۱۰٫۱) کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا