مسکن و عمران

پویش همراهان سفر ایمن در نوروز در ۴محور پرتردد اصفهان اجرا می‌شود – خبرگزاری مهر |

فرزاد دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز طرح نوروز ۱۴۰۲، اظهار داشت: با توجه به ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری و کاهش حوادث رانندگی، اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در نوروز در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح پویش فرهنگی-ایمنی با عنوان «پویش همراهان سفر ایمن» با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» از ۲۴ اسفند سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۲۱ روز متوالی در مجتمع‌های منتخب شهرستان‌های شاهین شهر و میمه، اردستان، نائین و شهرضا برگزار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در این پویش تلاش می‌شود با استفاده از کلیه ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی و هنری ضمن ترویج شعائر دینی و ارتقا فرهنگ رانندگی، مردم را به رعایت نکات ایمنی ساده که جان رانندگان و سرنشینان را حفظ می‌کند، ترغیب کنند.

دادخواه با بیان اینکه در این پویش بر ۱۰ موضوع حواس پرتی (استفاده از موبایل، خوراکی و…)، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (مه، برف، باران، باد و گرد و غبار)، لزوم توجه به ایمنی و الزامات تعمیر و نگهداری مناسب خودرو، آشنایی با اصول رانندگی در آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه‌های فرعی و روستایی تاکید شده است.

وی افزود: پیش بینی‌ها از افزایش تردد و تعداد سفرها به استان اصفهان حکایت دارد و لذا برای ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان از ماه‌های پیش تمهیداتی اندیشیده و اقدامات مؤثری انجام شده و به طور مستمر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی یکی از اهداف این پویش به شمار می‌آید و امیدواریم این برنامه‌های فرهنگی نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی ایفا کند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا