اخبار استان ها

مسئولان برای تحقق شعار سال باید به جنگ اقتصادی اعتقاد داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حجت الاسلام سید سعید حسینی ظهر امروز _جمعه چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان کاشان، اظهار کرد: شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود، عقبه فکری دارد، از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون مسائل اقتصادی مورد توجه رهبری بوده و شعارهای سال با توجه به این مهم نامگذاری شده است.

وی افزود: در اسفندماه سال گذشته معظم له در نشستی با کارآفرینان فرمودند که شعار سال ۱۴۰۱ (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) تا حدودی الهام گرفته از اظهارات تولیدکنندگان در جلسه سال گذشته بود.

امام جمعه شهرستان کاشان ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را سال «مهار تورم و رشد تولید» نام گذاری کردند، مسئولان کشور برای تحقق این شعار باید به جنگ اقتصادی اعتقاد داشته باشند، اگر مدیران توانمند نیستند باید مدیران کارآمد را از نقاط دیگر به خدمت بگیرند، همچنین باید جهت کاهش بروکراسی اداری تلاش شود.

حسینی اضافه کرد: همچنین سایر افراد و هنرمندان باید جهت تحقق شعار سال آثار علمی، ادبی و هنری تولید کنند تا شعار سال به گفتمان تبدیل شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که بیانیه گام دوم به گفتمان تبدیل نشود، بنابراین برای اثربخش شدن شعار سال باید آن را به گفتمان تبدیل کرد.

وی کاهش بروکراسی‌های اداری و کاغذ بازی را تنها راه رسیدن به رشد تولید و مهار تورم مطرح کرد و گفت: مسئولان باید وضعیت روز را رصد کنند تا برای تحقق شعار سال گام بردارند، چنانچه مسئولی معتقد به جنگ اقتصادی باشد جسارت و شهامت را در انتخاب مدیران مد نظر قرار می‌دهد و تولیدکننده را حمایت می‌کند.

امام جمعه شهرستان کاشان با اشاره به نگرانی تولیدکننده‌ها تصریح کرد: قانون‌های دست و پا گیر برای سرمایه‌گذاران، امروز نگرانی آنها را مضاعف کرده است، این نگرانی‌ها سبب می‌شود از تولید به هنگام باز بمانند.

حسینی با بیان اینکه مردم می‌توانند هم در بخش تولید و هم در جلوگیری از اسراف و کاهش محدودیت‌های ازدواج جوانان نقش آفرینی کنند گفت: رهبر انقلاب از اسراف ناراحت هستند، صرفه‌جویی در انرژی ما را توانمندتر خواهد کرد و لازم است قوی‌تر در تولید گام بر داریم.

وی با اشاره به سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری گفت: معظم له در پایان سخنرانی نوروزی خود، نکات مهمی در خصوص مسائل جهانی مطرح کردند، ایشان در جواب به برخی که می‌گویند سخنان رهبری تکراری است، فرمودند که این جملات استقامت و دستور قرآن کریم است و تکراری نیست.

امام جمعه شهرستان کاشان با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب تکراری نیست، اظهار کرد: پوتین نیز برای اینکه بتواند سخنرانی‌های رهبر انقلاب استفاده کند، از مشاوران خود خواسته تا بهترین و سریع‌ترین مترجمان را جهت این امر به کار بگیرند. به عقیده پوتین سخنان رهبر انقلاب در مسائل بین‌الملل تأثیرگذار است، رهبری هیچ وقت دروغ نمی‌گویند، پیش‌بینی‌های ایشان قطعی است و حرف تکراری نمی‌زنند.

حسینی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب برای هر سخنرانی خود روزها مطالعه و تحقیق می‌کنند و با اشراف به رخدادهای جهانی آنها را تحلیل می‌کند.

وی افزود: معظم له در سخنرانی خود فرمودند که در دولت جدید روابط را با آسیا تقویت کرده‌ایم.

امام جمعه شهرستان کاشان اظهار کرد: البته رهبر انقلاب همیشه خواستار تقویت روابط کشورمان با آسیا بوده‌اند اما در دولت گذشته این اتفاق نیفتاد.

حسینی گفت: رهبر انقلاب در خصوص مسئله اوکراین فرمودند که ایران هیچ‌گونه دخالتی در این جنگ ندارد و این آمریکایی‌ها هستند که جنگ افروزی می‌کنند و باعث جنگ بین اوکراین و روسیه شدند و اکنون نیز مانع توقف جنگ شده‌اند، زیرا می‌خواهند اسلحه نظامی خود را به فروش برسانند.

وی افزود: رهبر انقلاب صراحتاً اعلام کردند که در خصوص مقاومت و فلسطین، با تمام قوا از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم و اسلحه را به کرانه باختری می‌رسانیم.

امام جمعه شهرستان کاشان همچنین با اشاره به عید نوروز و برکات ماه مبارک رمضان مردم را به استفاده از این دو عید و بهار قرآن توصیه کرد و افزود: صله رحم و خواندن دعاهای سحر به زندگی انسان روح می‌دهد و برکات معنوی بسیاری را با خود به زندگی ما می‌آورد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا