اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

حوادث و توصیه های روز انتظامی استان اصفهان (۵فروردین ماه ۱۴۰۲)

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام 2 باند قاچاق مواد مخدر و کشف یک تن و 100 کیلو انواع مواد مخدر از ابتدای اجرای طرح نوروز تا کنون در استان خبرداد.مشروح این خبر و سایر اخبار و توصیه های پلیسی استان اصفهان در ادامه می آید.

سردار”محمدرضا میرحیدری”درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای کنترل مبادی ورودی و خروجی استان با هدف مقابله قاطع با سوداگران مرگ، از ابتدای اجرای طرح نوروزی که از ۲۷ اسفند ماه آغاز شد مأموران انتظامی این فرماندهی با تلاش های شبانه روزی و اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق به شناسایی و انهدام ۲ باند قاچاق مواد مخدر شدند.

وی افزود: در این راستا یک تن و ۱۰۰ کیلو انواع مواد مخدر عمدتاً از نوع تریاک و حشیش کشف ، ۷ نفر از عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر دستگیر و ۱۱ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه های شهروندان و خانواده ها حضور معتادان متجاهر در سطح شهر بوده که طی این مدت با پاکسازی نقاط اسکان و تجمع معتادان متجاهر و کارتن خواب، تعداد۵۵۰ نفر از این افراد جمع آوری و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی جهت درمان به مراکز درمانی و ترک اعتیاد معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با شماره گیری شماره ۲۱۸۲۵۴۴۶ هرگونه مورد مشکوکی را در این زمینه به ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اطلاع دهند.

 

**کام خود را در مسافرت با توجه کامل به جلو در رانندگی شیرین تر کنید

گروه استانها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه استان از سهم ۲۰ درصدی عدم توجه به جلو رانندگان در تصادفات از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون خبر داد.

سرهنگ” اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با توجه به بررسی آمار تصادفات برون شهری استان از ابتدای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تا کنون، متاسفانه علت ۲۰ درصد از تصادفات عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که این موضوع نشان از عدم توجه راننده به استراحت کافی قبل از سفر و اصرار به رانندگی برای زود رسیدن به مقصد دارد.

وی افزود : با توجه به توصیه هایی که از طریق صدا و سیما و فضای مجازی در خصوص توجه کامل به جلو هنگام رانندگی خصوصا قبل از شروع مسافرت ها شده متاسفانه برخی از رانندگان به این موضوع که یکی از مهمترین موارد هنگام رانندگی است توجهی نداشته و باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیری خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان در پایان توصیه کرد: رانندگان هنگام رانندگی می بایست از انجام کارهایی از قبیل استفاده از تلفن همراه ، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات به جد خودداری کرده و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی در مکانی امن توقف و ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا انشاالله شاهد حوادث ناگوار برای خانواده ها در این ماه مبارک و ایام نوروز نباشیم.

 

 

 

 **۳ فوتی در حادثه رانندگی در محور”تیران-عسگران

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راه استان از فوت ۳ سرنشین خودروی پراید و مجروح شدن ۲ نفر دیگر در اثر حادثه رانندگی در محور”تیران عسگران”خبرداد.

سرهنگ”اصغر زارع”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی اعلام وقوع یک فقره حادثه رانندگی خودرو در در محور”تیران -عسگران”بلافاصله مأموران این پلیس جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران و سایر نیروهای امدادی در محل مشخص شد یک دستگاه خودرو پراید ۱۳۱ از جاده منحرف و دچار واژگونی شده که متأسفانه در این حادثه ۳ سرنشین عقب خودرو به علت شدت جراحات وارده فوت و راننده و دیگر سرنشین جلوی خودرو مجروح شده که توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به این که علت حادثه از سوی کارشناسان این پلیس، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان شده به رانندگان توصیه کرد با رعایت قوانین و مقررات و خودداری از رانندگی هنگام خستگی از وقوع این چنین حوادث ناگواری پیشگیری کنند.

 

 

**کشف مواد غذایی قاچاق در”خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرماندهی انتظامی شهرستان”خمینی شهر”از کشف شیر عسل و پودردسر خارجی قاچاق به ارزش ۲میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ” غلامرضا براتی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری کالای خارجی قاچاق در یکی از انبارهای حاشیه شهر بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و دربازرسی از این انبار موفق به کشف ۹هزار و۶۰۰ عدد شیر عسل و۴۰۰عدد پودر دسر خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبرگمرکی بود شدند.

فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به این که ارزش کالاهای مکشوفه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در خاتمه خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم ترین راه حمایت از تولید داخلی و کوتاه کردن دست افراد سودجو و فرصت طلبی است که در فکر ضربه زدن به اقتصاد داخلی و به تبع آن ایجاد نارضایی در صنف تولید کنندگان داخلی هستند.

 

 

 

**دستگیری سارق گوشی همراه در”خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”خمینی شهر”از دستگیری یک سارق و کشف ۱۴ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی توسط مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا براتی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان خمینی شهر، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام گشت های هدفمند وموثر خود موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار در ارتباط با این سرقت ها شده و در عملیاتی ضربتی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به این که در بازرسی از متهم تعداد ۱۴دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت توصیه ها و هشدار ها در خصوص پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک و مجرمانه ای مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

 

 

**دستگیری سارقان سیم برق در”خوروبیابانک

گروه استان ها_اصفهان_سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خوروبیابانک از دستگیری ۳ سارق سیم برق با ۱۱ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “فرهاد جعفری” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در شهرستان خور و بیابانک بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق به شناسایی ۳ سارق غیربومی در ارتباط با این سرقت ها شده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی متهمان را حین عبور با خوردو در یکی از محورهای مواصلاتی دستگیر کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان خوربیابانک با اشاره به کشف تعدادی آلات و ادوات سرقت کابل در بازرسی از خودروی متهمان تصریح کرد: سارقان در تحقیقات اولیه انجام شده به ۱۱ فقره سرقت سیم برق اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه پلیس قاطعانه و درچارچوب قانون با سارقان و مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد می کند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

 

**نگاهی به علل و عوامل بروز حوادث رانندگی توسط راکبان موتور سیکلت

گروه استان ها_اصفهان_علل و عوامل متعددی در بروز حوادث رانندگی توسط راکبان موتور سیکلتد خالت دارد.آگاهی دست اندرکاران تعلیم و تربیت از این علل و عوامل کمک می کند تا آنها ضمن درک عمیق از ضرورت این آموزشها، مباحث آموزشی را به گونه ای طراحی و سازماندهی کنند که تاثیر لازم را برجای گذارد.

علل و عوامل متعددی در بروز این حوادث دخالت دارد.آگاهی دست اندرکاران تعلیم و تربیت از این علل و عوامل کمک می کند تا آنها ضمن درک عمیق از ضرورت این اموزشها، مباحث آموزشی را به گونهای طراحی و سازماندهی کنند که تاثیر لازم را برجای بگذارد.

از مجموعه عوامل و علل این حوادث می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) عدم پایبندی به قوانین و مقررات

به مجموعه ضوابطی که برای نظم بخشیدن به نوع و شکل رفتار و اعمال انسانی در روابط جامعه، دولت و مردم، سازمانها، اشخاص حقیقی و حقوقی با یکدیگر وضع می شود،قانون می گویند.

۲) عدم استفاده از تجهیزات ایمنی

موتور سیکلت یک وسیله بدون حفاظ و نسبتا بدون تعادل است.یکی از ضرورت های استفاده از این وسیله، استفاده از کلاه ایمنی است. درحال حاضر اکثر موتور سواران از تجهیزات لازم به ویژه کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، حتی گاهی اوقات دیده می شود کلاه ایمنی فقط به عنوان دکور جلوی موتورسیکلت نصب شده است.

۳) استفاده از موتور سیکلت ها به عنوان وسیله حمل و نقل

بنا بر اعلام مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در خصوص محل وقوع تصادفات موتور و محل فوت موتور سواران، این تصادفات در مسیرهای برون شهری، درون شهری و روستایی و گاهی در مسیرهای نامعلوم اتفاق می افتد. این نشان می دهد عده زیادی از شهروندان از این وسیله برای جابجایی بین شهرهای نزدیک و انجام امور کشاورزی در مسیرهای روستایی و … استفاده می کنند.

تصادفات موتورسیکلت یکی از شایع ترین سوانح و حوادثی است که سالانه جان بسیاری از مردم ایران و بویژه جوانان را می گیرد. این امر باعث تحمیل خسارت های بسیار سنگین بر جامعه می شود. این هزینه ها در۲ بخش قابل دسته بندی است:

الف) هزینه مستقیم شامل هزینه های درمانی مصدومان و مراقبت و نگهداری از معلولان حوادث

ب) هزینه های غیرمستقیم مانند از دست دادن نیروی کادر فعال جامعه به صورت دائم یا موقت و همچنین بروز مشکلات روانی و افسردگی در اعضای خانواده و اطرافیان.

از دید کارشناسان؛ عامل انسانی، معابر و جاده ها، محیط و خودرو به عنوان عوامل مهم بروز این تصادفات به شمار می آیند. به استناد آمار و ارقام، آمار انسانی بالاترین سهم را در این میان دارد. این امر ضرورت فرهنگسازی و آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی را بیش از پیش آشکار می سازد. قطعا هرگونه غفلت در این زمینه بر دامنه این حوادث و نتایج تاسف بار ناشی از آن می افزاید.

نظام تعلیم و تربیت به دلیل تحت پوشش داشتن میلیونها دانش آموز و داشتن امکان ارتباط با خانواده های آنان مناسبترین فضای آموزش های حوزه ترافیک محسوب می شود که باید در راستای آموزش های صحیح به موتور سیکلت سواران استفاده گردد.

تهیه و تنظیم: سرهنگ”محمدرضا محمدی”/ رئیس پلیس راهور استان اصفهان

 

 

**دستگیری عامل توزیع مواد مخدر در”نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف ۵ کیلو تریاک و دستگیری یک فروشنده مواد مخدر در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”میثم گوهری آرانی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر به صورت گسترده در سطح شهرستان نجف آباد فعالیت دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نجف آباد ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند متهم را هنگامی که قصد انتقال مقادیری مواد مخدر با یک دستگاه خودرو سواری به داخل شهرستان را داشت دستگیر و در بازرسی از خودروی وی ۵ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با تأکید بر مبارزه قاطع پلیس با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سال جدید از شهروندان خواست، برای ریشه‌کن کردن اعتیاد که موجب تباهی جوانان و نوجوانان می‌شود، هرگونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

**کشف محموله مرغ خارج از شبکه توزیع در”بویین میاندشت

گروه استانها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت از کشف هزار و ۵۵۲ قطعه مرغ زنده خارج از شبکه توزیع به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”حمزه بهرامی”در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید سالاری بویین میاندشت در راستای اجرای طرح نوروزی حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیون ایسوزو مشکوک شده و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به بازرسی از این کامیون پرداخته و موفق به کشف هزار و ۵۵۲ قطعه مرغ زنده که فاقد مجوز حمل بوده و راننده قصد توزیع غیرقانونی و خارج از شبکه آن ها را داشت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت با اشاره به این که ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه کامیون توقیف و یک متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا