اخبار استان ها

فعالیت حدود ۶۰۰ آتش‌نشان برای حفظ ایمنی شهر/ اسکان بیش از ۶۱۱ هزار مسافر در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _یک‌شنبه ششم فروردین_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: مهم‌ترین خدمتی که در کنار سایر خدمات به گردشگران نصف‌جهان ارائه می‌شود، اسکان است که در کمتر شهری از کشور این‌گونه هماهنگی و هم‌گرایی بین ارگان‌های مختلف وجود دارد و این موضوع به‌نحو احسن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت اسکان برای ۱۲۸ هزار مسافر را دارد، افزود: به ترتیب هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، مراکز زیرمجموعه آموزش و پرورش، منازل استیجاری و در نهایت کمپ گردشگری باغ فدک، برای اسکان مسافران اولویت‌بندی شده است که در مواقع اضطرار، برودت هوا و بارش باران، ورزشگاه‌هایی برای اسکان مسافران تدارک دیده شده است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت این ستاد یعنی بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا شامگاه چهارم فروردین امسال بیش از ۶۱۱ هزار مسافر در اصفهان اسکان داده شده‌اند که مراکز اسکان آموزش‌وپرورش هر شب بیشترین مسافر را در خود جای می‌دهد.

وی اضافه کرد: روز گذشته مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی از ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان بازدید کرد و گزارش کمیته‌های مختلف در شهر و استان ارائه شد که به گفته این مسئول، خدمات این ستاد در سطح مطلوب و کامل است.

معرک‌نژاد تاکید کرد: حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری شهر نیز بسیار پرکار هستند و مراکزی همچون ناژوان، صفه و شهر رویاها از جمله اماکنی است که به‌صورت ویژه در حال خدمت‌رسانی است.

وی اضافه کرد: یکی از مکان‌هایی که به تفریح و سرگرمی اختصاص یافته، باغ غدیر است که برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان «هم‌بازی» تا دهم فروردین در آن اجرا می‌شود و سعی شده است به‌صورت خلاقانه روی حوزه تفریح و سرگرمی کار شود تا تجربه شیرینی را برای مسافران و شهروندان رقم بزنیم.

«۱۳۷» و «اصفهان‌من» ، محورهای اصلی اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه «هم‌بازی» همه‌روزه از ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اطلاع از مواردی همچون اسکان دو محور اساسی در نظر گرفته شد که سامانه ۱۳۷ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات و پاسخگویی به سوالات شهروندان و مسافران است.

وی با بیان اینکه با نصب اپلیکیشن «اصفهان‌من» تمام خدماتی که یک مسافران نیاز دارند، به آنها ارائه می‌شود، گفت: همچنین شهروندان نیز می‌توانند با نصب این اپ از رویدادهای حوزه خدمات سفر شهر اصفهان مطلع شوند و با ثبت شماره همراه خود، در قرعه‌کشی روزانه «مهمان‌ما» که طبق آن دو خانواده به امکان تفریحی می‌روند و صرف غذای سنتی اصفهان را مهمان شهرداری خواهند بود.

معرک‌نژاد با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی در شهر اصفهان نداشتیم، تاکید کرد: حدود ۶۰۰ نیروی سازمان آتش‌نشانی در سطح شهر به‌ویژه مجموعه باغ فدک مستقر هستند و به‌صورت هوشمند و با برنامه‌ریزی، اکیپ‌های گشتی به‌صورت شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی هستند تا ایمنی این محیط و مسافران حفظ شود.

وی با بیان اینکه مجموعه باغ فدک هر شب در حال پذیرش مسافر است و تنها در زمانی که بارش باران را داشتیم، ورزشگاه‌ها وارد مدار خدمت‌رسانی شد، افزود: ۳۰ مجموعه ورزشی در سطح شهر پذیرای مسافران نورزی است و آن‌ها در صورت تمایل می‌توانند از این ظرفیت اسکان استفاده کنند که بسیاری از گردشگران محیط باز و مجموعه فدک را انتخاب می‌کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا