اخبار مناطق آزادو ویژه

افزایش ۶۵ درصدی مصرف آب در قشم/ مصرف بهینه آب یک ضرورت است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از قشم، شهرام داوری با بیان این مطلب افزود: در روزهای نخست نوروز ۱۴۰۱ (از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱) ۹۴ هزار و ۶۳۷ مترمکعب آب در قشم مصرف شد.

وی ادامه داد: میزان مصرف در نوروز ۱۴۰۲ به ۱۵۶ هزار و ۱۵۱ مترمکعب رسیده که بیانگر رشد ۶۵ درصدی است.

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم بیان کرد: این در حالی است که میزان تولید آب در این بازه زمانی از ۹۶ هزار و ۸۰ مترمکعب با ۳۵ درصد رشد به ۱۳۱ هزار و ۱۵۱ مترمکعب رسیده است.

داوری تصریح کرد: مازاد مصرف تا به امروز از مخازن ذخیره تامین شده و انتظار است شهروندان و گردشگران مصرف بهینه آب را مد نظر داشته باشند.

وی اظهار داشت: از عمده دلایل بروز این رخداد افزایش شدید اسکان در منازل مسکونی بویژه در روستای طولا است به نحوی که مصرف آب در این منطقه از حداکثر ۳ هزار مترمکعب به ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم گفت: طرح نوروزی نام نویسی منازل مسکونی برای ثبت به عنوان خانه مسافر پیش از نوروز اجرا شد که از طریق آن بتوان منازل هدف را شناسایی و در صورت نیاز نسبت به آبرسانی با تانکر اقدام شود که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

داوری خاطرنشان کرد: هیچگونه مشکلی در تامین آب هتل ها، کمپ پارک ها و دیگر اماکن عمومی وجود ندارد و مشکل تنها مربوط به افزایش بی رویه آب در منازل مسکونی است که با مصرف بهینه می توان در کمتر از یک هفته نسبت به احیای کلیه ذخایر مخازن و بازگشت به شرایط مطلوب اقدام کرد.

۴۶

منبع خبر : خبرآنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا